Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja

Marija Bartulović ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 738 Kb

str. 265-281

preuzimanja: 1.021

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 382 Kb

str. 283-283

preuzimanja: 195

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 382 Kb

str. 282-282

preuzimanja: 233

citiraj


Sažetak

Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan za feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu prema ostalim oblicima opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.

Ključne riječi

rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum

Hrčak ID:

129607

URI

https://hrcak.srce.hr/129607

Datum izdavanja:

18.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.626 *