Pregledni rad
Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja
Marija Bartulović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 738 Kb
str. 265-281
preuzimanja: 1.197
citiraj
APA 6th Edition
Bartulović, M. (2013). Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 265-281. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129607
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607
Harvard
Bartulović, M. (2013). 'Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 265-281. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129607 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Bartulović M. Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2024.];10(2):265-281. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129607
IEEE
M. Bartulović, "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 265-281, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129607. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 382 Kb
str. 283-283
preuzimanja: 261
citiraj
APA 6th Edition
Bartulović, M. (2013). Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 265-281. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129607
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607
Harvard
Bartulović, M. (2013). 'Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 265-281. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129607 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Bartulović M. Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2024.];10(2):265-281. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129607
IEEE
M. Bartulović, "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 265-281, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129607. [Citirano: 25.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 382 Kb
str. 282-282
preuzimanja: 288
citiraj
APA 6th Edition
Bartulović, M. (2013). Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 265-281. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/129607
MLA 8th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 2, 2013, str. 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607. Citirano 25.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bartulović, Marija. "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 10, br. 2 (2013): 265-281. https://hrcak.srce.hr/129607
Harvard
Bartulović, M. (2013). 'Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 10(2), str. 265-281. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/129607 (Datum pristupa: 25.11.2024.)
Vancouver
Bartulović M. Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.11.2024.];10(2):265-281. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129607
IEEE
M. Bartulović, "Test konfrontacije: rodna dimenzija interkulturnog obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 2, str. 265-281, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/129607. [Citirano: 25.11.2024.]
Sažetak
Koncept rodne jednakosti u obrazovanju dugo je vremena bio dominantno vezan za feminističku teoriju koja pitanje roda nerijetko problematizira iz ekskluzivističke perspektive, ponekad čak dajući primat rodnoj opresiji u odnosu prema ostalim oblicima opresije, uspostavljajući na taj način neutemeljen hijerarhijski odnos među njima. Međutim, suvremeni pravci u feminističkoj, kao i interkulturnoj i kritičkoj pedagogiji rod shvaćaju kao jednu od dimenzija različitosti koje se međusobno isprepliću u nastavnome procesu. Polazeći od teorije intersekcionalnosti kao analitičkog okvira, rad se usmjerava na analizu rodne dimenzije službenog kurikuluma, pri čemu su u fokusu nastavni predmeti, udžbenici i obrazovna postignuća. Ipak, za rodnu analizu je daleko potentniji skriveni kurikulum, odnosno problematiziranje interakcije među nastavnicima i učenicima; zatim analiza heteronormativnosti i homofobije u obrazovanju te različiti oblici seksualnog nasilja koji nerijetko ostaju izvan službenog vidnog polja odgojno-obrazovnog procesa.
Ključne riječi
rodna jednakost; interkulturno obrazovanje; feministička pedagogija; formalni kurikulum; skriveni kurikulum
Hrčak ID:
129607
URI
https://hrcak.srce.hr/129607
Datum izdavanja:
18.11.2013.
Podaci na drugim jezicima:
njemački
engleski
Posjeta: 3.500
*