Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju

Marina Diković ; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 916 Kb

str. 327-339

preuzimanja: 1.131

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 572 Kb

str. 341-341

preuzimanja: 174

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 583 Kb

str. 340-340

preuzimanja: 254

citiraj


Sažetak

Svrha rada je pridonijeti modelu procjene ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju (Homana i sur., 2005) ispitivanjem mišljenja učitelja o značaju razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju. Provelo se istraživanje radi ispitivanja mišljenja učitelja o obilježjima razrednoga ozračja tijekom provođenja građanskoga odgoja i obrazovanja, o utjecaju razrednoga ozračja na provođenje građanskoga odgoja i obrazovanja, te o učincima građanskoga odgoja i obrazovanja na odnose u školi, i to na učiteljima razredne nastave (N=225) u 24 osnovnih škola Istarske županije. Dobiveni podaci obrađeni su metodama deskriptivne i inferencijalne statistike (t-test) odnosno multivarijatne (faktorske) analize. Razredno ozračje tijekom provođenja tema iz građanskoga odgoja i obrazovanja najčešće je poticajno te se od uvođenja građanskoga odgoja i obrazovanja u školi poboljšao odnos prema učenicima s posebnim potrebama, odnos između učenika i učitelja te odnos između učenika. S obzirom na to da jedan od predviđenih modela provođenja građanskoga odgoja i obrazovanja hrvatskim Kurikulumom građanskoga odgoja i obrazovanja (2012) jesu istraživački projekti škole i društvene zajednice, za očekivati je da će se i u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu sve više promicati ovakav način usvajanja građanskih vještina, kakav Europa već odavno poznaje, posebice ako se poticaj za taj proces zbiva u odgovarajućem poticajnom razrednom ozračju što, između ostaloga, podrazumijeva otvorenost i suradnju s lokalnom zajednicom.

Ključne riječi

građanski odgoj i obrazovanje; razredno/školsko ozračje; mišljenje učitelja

Hrčak ID:

129610

URI

https://hrcak.srce.hr/129610

Datum izdavanja:

18.11.2013.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 3.000 *