Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj brenda na tržišnu prihvatljivost određenog prehrambenog proizvoda

Adela Vileš ; Poljoprivredno prehrambeni fakultet Sarajevo, Sarajevo
Almir Toroman ; Poljoprivredno prehrambeni fakultet Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo
Enver Karahmet ; Poljoprivredno prehrambeni fakultet Univerziteta u Sarajevu, Sarajevo


Puni tekst: bosanski pdf 220 Kb

str. 95-101

preuzimanja: 956

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 220 Kb

str. 95-101

preuzimanja: 315

citiraj


Sažetak

Pojam, značaj i uloga brenda u BiH nije dovoljno istražen, niti se primjena brendinga nalazi na željenom nivou. U periodu globalizacije i otvaranja prema zemljama u okruženju, domaći proizvođači suočili su se sa prodorom svjetski poznatih brendova koji su preuzeli dio njihovog tržišnog učešća. Kada je riječ o prehrambenim proizvodima i kvalitetu istih, potrošač je obično fokusiran na tradiciju i kvalitet proizvoda, gdje marketing igra važnu ulogu. Prema tome domaći proizvođači moraju primjeniti adekvatan marketinški pristup koji u fokusu ima izgradnju brenda kao osnovnog sredstva diferencijacije proizvoda i tržišne prihvatljivosti. Kao potvrda navedenog urađeno je istraživanje čiji je cilj bio provjeriti utjecaj brenda na tržišnu prihvatljivost kroz organizovanu senzornu analizu instant napitaka (brenda „Cedevita“, „Vitella“ i domaćeg instant napitka „Nova Vita“). Instant napici su pripremljeni prema upustvu na pakovanju, te servirani u plastične čaše. Senzorno ispitivanje provedeno je u laboratorijama Poljoprivredno- Prehrambenog fakulteta u Sarajevu, a ocjenjivanje je vršilo 26 educiranih ocjenivača. Ocenjivači su se koristili „otvorenom“ i „zatvorenom“ metodom ocjenjivanja. Primarni podaci prikupljeni su putem ocjenjivačkih listića. Ispitivanje je vršeno metodom bodovanja. Jednofaktorijalnom analizom utvrđen je statistički značajan utjecaj brenda na senzornu ocjenu ispitivanih napitaka. Došlo se do zaključka da je brend ‘’Cedevita’’ imao utjecaja na ocjenivače, jer su prilikom otvorene degustacije dobijene statistički značajno veće ocjene. Ako se osvrnemo na ne/postojanje brandova u BiH i na uzroke tome, možemo reći da i mala istraživanja tipa ovog mogu biti korisna proizvođačima kojima je stalo do razvijanje brenda u BiH.

Ključne riječi

brend; tržišna prihvatljivost; otvorena/zatvorena prob; Cedevita; Nova Vita

Hrčak ID:

130179

URI

https://hrcak.srce.hr/130179

Datum izdavanja:

1.6.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.100 *