Učenje za poduzetništvo, Vol. 2 No. 1, 2012.
Izvorni znanstveni članak
Razvoj poduzetničkih vještina i karijere Generacije y
Verica Jovanovski
; Studij Fizioterapije, Veleučilište Lavoslava Ružičke u Vukovaru, Republika Hrvatska
Sažetak
Generacija Y, takozvani Milenijanci rođeni osamdesetih godina dvadesetog stoljeća upravo stižu na tržište rada. Svoje formativne tinejdžerske godine proveli su u društvu u kojem poslijeratna socijalna sigurnost nije samo dovedena u pitanje nego je i potpuno razorena. Internet i treća generacija tehnologije mobilne telefonije transformiraju načine razmjena ideja i njihova kreativnog doprinosa, a društvene i ekonomske inovacije od toga uvelike profitiraju. Međutim, u mnogim zemljama mala i srednja poduzeća rade sa zastarjelom tehnologijom, niskom razinom vještina ljudskih resursa, sa slabim sustavima upravljanja i sa slabim poduzetničkim sposobnostima, bez dostupnosti odgovarajuće i pravodobne informacije, uz nedovoljno korištenje informacijske tehnologije i s lošom kvalitetom proizvoda, što sve zajedno pridonosi niskoj produktivnosti. Najveći izazov tijekom naredna dva desetljeća predstavljat će uspostavljanje metoda i stvaranje modela za razvoj malih i srednjih poduzeća te unapređenje poduzetničkih vještina kroz strukturirane obuke i izgradnju institucijskih programa. U ovome radu, stavlja se težište na prepoznavanje i razvoj poduzetničkih vještina i karijere kod učenika školskog uzrasta, te se daje prijedlog kako sustavno usmjeravati mlade ljude u stvaranju njihove karijere i budućnosti koju će graditi u poslovnom svijetu te tako postati temelj za kreativnost i inovativnost, rasadnici poduzetništva i pokretači ekonomskog rasta svoje zemlje.
Ključne riječi
Generacija Y; poduzetništvo; karijera; tržište rada
Hrčak ID:
130182
URI
Datum izdavanja:
1.6.2012.
Posjeta: 4.204 *