Izvorni znanstveni članak
Stavovi odgojitelja i učitelja o provedbi inkluzije u redovitim predškolskim ustanovama i osnovnim školama
Jasna Kudek Mirošević
orcid.org/0000-0001-7582-0087
; OŠ Dragutina Tadijanovića, Zagreb
Anka Jurčević Lozančić
orcid.org/0000-0002-7090-6110
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Temeljno opredjeljenje u predškolskom i osnovnoškolskom sustavu za oživotvorenje prava djece s teškoćama u razvoju, podrazumijeva stalna nastojanja u poboljšanju i unaprjeđivanju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa i rehabilitacije djece s teškoćama. Brojna istraživanja pokazuju da su kompetencije odgojitelja i učitelja temeljni prediktori kvalitete odgoja i obrazovanja. Unatoč jasnoj potrebi za profesionalizacijom odgojitelja, učitelja i drugih obrazovnih djelatnika u odgoju i obrazovanju, očito je da upravo takva profesionalizacija i dalje predstavlja trajni izazov. Stoga se u ovom radu propituju stavovi učitelja i odgojitelja o inkluzivnom odgoju i obrazovanju te primjena inkluzije u redovitom predškolskome sustavu i redovitome osnovnoškolskom sustavu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 303 ispitanika (171 učitelj u redovitim osnovnim školama i 132 odgojitelja u redovitim predškolskim ustanovama). Rezultati, koji su dobiveni provedenim istraživanjem, ukazuju na postojanje statistički značajne razlike između odgojitelja i učitelja u stavovima o inkluziji djece i učenika s teškoćama u redovitom sustavu odgoja i obrazovanja. Učitelji percipiraju uključivanje djece s teškoćama u redoviti sustav odgoja i obrazovanja znatno drugačije od odgojitelja te se dobivene razlike najviše očituju u percepciji osobne profesionalne kompetentnosti u radu s djecom s teškoćama.
Ključne riječi
stavovi o inkluziji; odgojitelji; učitelji; djeca i učenici s teškoćama
Hrčak ID:
130957
URI
Datum izdavanja:
21.12.2014.
Posjeta: 7.221 *