Pregledni rad
JUŽNO JADRANSKI MULTIREGIONALNI TURISTIČKI KLASTER KAO VRHUNSKI SVJETSKI BREND
Stanko Geić
; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Goran Ćorluka
; Sveučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Jakša Geić
; veučilišni odjel za stručne studije Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Suvremene globalne promjene u sferi turističke potražnje rezultirale su disperzijom i diversifikacijom turističke ponude. Jedna od prepoznatih metoda diferenciranja destinacije od konkurentnije je kreiranje prepoznatljivog turističkog brenda. Formiranjem integriranog multiregionalnog turističkog klastera na području južne Dalmacije, Hercegovine i Crnogorskog primorja jača se konkurentnost pojedinačnih regija, generira rast turističkih posjeta i prihoda kroz aktivne odmore i kvalitetniju klijentelu koji konzumiraju široku paletu turističkih proizvoda koje pruža ova regija na osnovu svojih prirodnih i kulturnih resursa. Promatrana multiregija obuhvaća najatraktivnije turističke resurse Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Crne Gore, pa je prema tome logična potreba kreiranja zajedničkog turističkog proizvoda s kojim bi se ostvario odgovarajući nastup i relevantan brand na svjetskom turističkom tržištu. Članice južno jadranskog multiregionalnog turističkog klastera u tom kontekstu trebaju usuglašavati svoje prostorne i master planove kao temeljne dokumente budućeg razvoja te odgovarajuće operacionalizirati turistički razvitak i nastupe na svjetskom turističkom tržištu u kontekstu usuglašene multiregionalne turističke politike. Promatrajući države tretiranog područja kao buduće članice Europske unije, ekonomski, politički te socijalni razvitak u okviru predstavljenog multiregionalnog klastera od izuzetne je važnosti, što je i vidljivo u programima i dokumentima koji su prikazani u radu, a koje je moguće verificirati te podržati u okviru različitih tijela, programa i fondova Europske unije te drugih europskih i svjetskih integracija i asocijacija.
Ključne riječi
multiregija; turistički klaster; brendiranje; turistički proizvod
Hrčak ID:
131350
URI
Datum izdavanja:
23.12.2014.
Posjeta: 2.562 *