Izvorni znanstveni članak
UČENJE I POUČAVANJE PRIRODE I DRUŠTVA NA OTVORENIM PROSTORIMA
Dunja Anđić
Sažetak
Učenje i poučavanje o prirodi i društvu na otvorenim prostorima ili izvanučionička nastava prirode i društva sastavni je dio nastavnog rada učitelja u osnovnim školama. Vrijednosti i značenje stjecanja iskustava na otvorenim prostorima i u okolišu, o različitim elementima prirode i društva iz neposredne blizine, odnosno sudjelovanje u aktivnostima te iskustva iz "prve ruke" mogu biti snažan čimbenik motivacije i interesa učenika i učitelja za takvo učenje.
Istraživanjem stanja u praksi odgojno–obrazovnog rada učitelja osnovne škole s učenicima u okolišu ispitali smo i značaj izvođenja nastave na otvorenim prostorima, posjedovanje odgovarajućeg školskog okoliša kao poticaja za aktivnosti učenika u okolišu te samopercepciju uloge učitelja u sudjelovanju u aktivnostima estetskog uređenja vanjskog okružja škole. Rezultati su ukazali na to da učitelji često izvode svoje učenike na otvorene prostore te im je učenje i poučavanje na otvorenim prostorima značajan dio odgojno–obrazovne prakse rada u školama. Međutim, njihova uloga sudionika, a time i značajnog role–modela u aktivnom poticanju učenika u estetskom oblikovanju i dizajniranju vanjskom okružja škole procijenjena je izuzetno slabim rezultatima
Ključne riječi
izvanučionička nastava; nastavni sadržaji prirode i društva; učenje i poučavanje na otvorenim prostorima; učitelji razredne nastave; zavičajna nastava
Hrčak ID:
12618
URI
Datum izdavanja:
1.6.2007.
Posjeta: 13.316 *