Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PSIHOLOGIJSKI PRILOG OPERACIONALIZACIJI KONSTRUKTA MATEMATIČKE KREATIVNOSTI U DJECE I ADOLESCENATA

Željko Rački ; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Učiteljski fakultet u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 273 Kb

str. 129-145

preuzimanja: 956

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra pitanje operacionalizacije matematičke kreativnosti uz demonstraciju karakteristika odabranoga skupa za nju indikativnih ponašanja. U istraživanju se nastojalo definirati matematičku kreativnost u djece i adolescenata pomoću konsenzusno visokopouzdano procijenjenih oblika kreativnih ponašanja. Iz prikupljenoga matičnoga skupa od 313 jezično ujednačenih konkretnih opisa kreativnih ponašanja u djece i adolescenata faktorskom je i klaster-analizom izdvojen manji skup od 16 za matematičku kreativnost visokoindikativnih, prototipičnih ponašanja. Radi se o jednofaktorskom, replikabilnom skupu matematički kreativnih ponašanja koja su dodatnom analizom opisana kao intelektualno i po znanje zahtjevna, ali emocionalno nezahtjevna, za stariju djecu cijenjena, ali ponašanja niske učestalosti i rodno primjerenija dječacima. Kriterijska valjanost skupa povezana je s karakteristikama ponašanja koja ga čine, otvarajući pitanja prepoznavanja, vrednovanja i poticanja matematičke kreativnosti u djece i adolescenata.

Ključne riječi

matematička kreativnost; kreativnost u djece; matematika i djeca

Hrčak ID:

131974

URI

https://hrcak.srce.hr/131974

Datum izdavanja:

12.12.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.369 *