Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

INFOKRACIJA I POLITIČKA KOMUNIKACIJA

Zoran Jevtović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Nišu, Srbija
Zoran Aracki ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Nišu, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 405 Kb

str. 12-20

preuzimanja: 699

citiraj


Sažetak

Internet, društvene mreže i globalni mediji bitno mijenjaju socijalno-psihološki model demokratskog odlučivanja, jer građani sve češće vlastite stavove, uvjerenja i obrasce ponašanja zamjenjuju medijskim slikama. Volja pojedinaca se lomi i preoblikuje, postajući dio političkog preuređenja, pri čemu ih država nevidljivim bičem prisiljava da budu istinski svoji kada to ne mogu sami. Moć tematiziranja izbija u fokus interesa, proaktivne komunikacijske strategije usmjeravaju javni dijalog, a personalizacija zamagljuje ideološke interese. Umjesto kritičkog komuniciranja masama se nude obećavajući paketi filtriranih informacija, pažnja se usmjerava ka ciljevima bogatih i vladajućih, dok politička komunikacija više skriva nego što otkriva. Analizirajući sve uočljiviju ulogu medijskog menadžmenta, PR-a i oglašavanja u javnoj sferi, autori zaključuju kako se sa digitalizacijom povećava podvojenost između onih koji upravljaju i onih kojima se upravlja, ali i da se politička demokracija postepeno transformira u infokratiju koja suverenitet građanina delegira na komunikacijske centre.

Ključne riječi

ideologija; upravljanje političkim strankama; stranke; imidž; javno mnijenje

Hrčak ID:

137711

URI

https://hrcak.srce.hr/137711

Datum izdavanja:

31.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.601 *