Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Učinci programiranog treninga na motoričke sposobnosti košarkašica u školskom sportskom društvu

Marko Badrić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Ivan Prskalo ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Goran Sporiš ; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 358 Kb

str. 71-81

preuzimanja: 943

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 358 Kb

str. 71-81

preuzimanja: 559

citiraj


Sažetak

Rad u školskim sportskim društvima zamišljen je tako da zainteresiranim učenicima omogući bavljenje odabranim sportom. Također, takav sustav rada provodi se s učenicima u određenim sekcijama školskih sportskih društava s ciljem što kvalitetnijeg razvoja motoričkih i funkcionalnih sposobnosti, kao i antropometrijskih karakteristika. Učenici u treninzima, koji se provode u školskim sportskim društvima, ne smiju biti izloženi prevelikom intenzitetu rada. Rad mora biti usklađen sa zakonitostima sportskog razvoja, ali i sa zakonitostima rasta i razvoja djece i mladih. Cilj ovog istraživanja jest utvrđivanje učinaka dvomjesečnog treninga na promjene u motoričkim sposobnostima kod mladih košarkašica u okviru školskog sportskog društva. Uzorak ispitanika činilo je 10 učenica članica školskog sportskog društva Osnovne škole Jabukovac. Za procjenu učinaka dvomjesečnog treninga korišten je uzorak od 12 testova za mjerenje motoričkih sposobnosti. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da je dvomjesečni sustavni rad u školskom sportskom društvu (3 puta tjedno po 45 minuta), zajedno s redovitom nastavom tjelesne i zdravstvene kulture (2 školska sata tjedno), pridonio transformacijskim efektima u motoričkim sposobnostima kod mladih košarkašica. Najveće promjene ostvarene su u eksplozivnoj snazi, koordinaciji i fleksibilnosti.

Ključne riječi

košarka; motoričke sposobnosti; škola; školski sport; učenice

Hrčak ID:

137692

URI

https://hrcak.srce.hr/137692

Datum izdavanja:

25.2.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.519 *