Prethodno priopćenje
Metode i postupci poučavanja i učenja u nastavi prirode i društva
Zdenko Braičić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Marina Đuranović
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Irena Klasnić
; Juraj Habdelić Primary School, Velika Gorica
Sažetak
U radu se raspravlja o učestalosti primjene metoda i postupaka poučavanja u nastavi prirode i društva. S obzirom na to da je riječ o sadržajno heterogenom nastavnom predmetu koji se oslanja na spoznaje brojnih prirodnih i društvenih znanosti, u nastavi je moguće primijeniti širok repertoar metoda i postupaka poučavanja i učenja. Provedenim empirijskim istraživanjem utvrđeno je da u većem dijelu nastave dominiraju razgovor, rad s udžbenikom, učiteljevo predavanje i demonstracije slika i predmeta, a iznimno se rijetko primjenjuju rad s računalom, projektna metoda i rad sa stručnim tekstovima. Unatoč značajkama i mogućnostima nastavnog predmeta, u nastavi su nedovoljno zastupljene metode/postupci koji potiču istraživačko i iskustveno učenje. Utvrđene su i razlike u primjeni pojedinih metoda i postupaka ovisno o tome poučava li se njima prirodoslovni, geografski ili povijesni sadržaj, kao i s obzirom na radni staž ispitanika.
Ključne riječi
geografski sadržaj; metode i postupci poučavanja; povijesni sadržaj; priroda i društvo; prirodoslovni sadržaj
Hrčak ID:
137694
URI
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Posjeta: 4.420 *