Pregledni rad
Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa
Edita Slunjski
; University of Zagreb; Faculty of Humanities and Social Sciences
Puni tekst: engleski pdf 640 Kb
str. 253-264
preuzimanja: 944
citiraj
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2015). Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 253-264. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137688
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688
Harvard
Slunjski, E. (2015). 'Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 253-264. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137688 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Slunjski E. Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 21.11.2024.];17(Sp.Ed.1):253-264. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137688
IEEE
E. Slunjski, "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 253-264, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137688. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 640 Kb
str. 253-264
preuzimanja: 693
citiraj
APA 6th Edition
Slunjski, E. (2015). Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education, 17 (Sp.Ed.1), 253-264. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/137688
MLA 8th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education, vol. 17, br. Sp.Ed.1, 2015, str. 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Slunjski, Edita. "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa." Croatian Journal of Education 17, br. Sp.Ed.1 (2015): 253-264. https://hrcak.srce.hr/137688
Harvard
Slunjski, E. (2015). 'Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa', Croatian Journal of Education, 17(Sp.Ed.1), str. 253-264. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/137688 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Slunjski E. Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa. Croatian Journal of Education [Internet]. 2015 [pristupljeno 21.11.2024.];17(Sp.Ed.1):253-264. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137688
IEEE
E. Slunjski, "Multidisciplinarni pristup kreiranju prostora vrtića kao pretpostavka kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa", Croatian Journal of Education, vol.17, br. Sp.Ed.1, str. 253-264, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/137688. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću određuje nekoliko čimbenika, među kojima i kreiranje prostornog okruženja. Ono znatno utječe na perspektivu učenja i odgoja djeteta, kao i na mogućnosti stupanja djeteta u različite socijalne interakcije. Afirmacija multidisciplinarnog pristupa u procesu kreiranja prostornog okruženja vrtića iziskuje povezivanje i suradnju stručnjaka pedagoške i arhitektonske struke. Odgajatelj, pedagog, arhitekt, dizajner, krajobrazni arhitekt i drugi stručnjaci pristupaju zajedničkom osmišljavanjanju, oblikovanju i projektiranju građevine i njezine prostorne značajke. Oživljavanje pedagoških ideja u arhitektonskoj izvedbi prostora vrtića omogućuje preveniranje i nadvladavanje barijera koje djeluju nepovoljno na kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa. Senzibiliziranje stručnjaka arhitektonske struke za bolje razumijevanje perspektive djeteta, kao i složenog procesa njegova odgoja i učenja, u tom procesu ima posebno važnu ulogu. Ono omogućuje dizajniranje prostornih uvjeta koji odražavaju suvremeno shvaćanje djeteta i institucijskog djetinjstva, u čijem su središtu slobodan izbor, aktivnost, istraživanje, otkrivanje, kretanje, inicijativa djeteta i samoorganizacija njegovih aktivnosti. U radu se raspravlja o različitim mogućnostima povezivanja i suradnje stručnjaka pedagoškog i arhitektonskog profila u procesu oblikovanja prostora vrtića i mogućnosima uključivanja djeteta u taj proces.
Ključne riječi
arhitekt; multidisciplinarni pristup; pedagog; prostorno okruženje; rani odgoj i obrazovanje
Hrčak ID:
137688
URI
https://hrcak.srce.hr/137688
Datum izdavanja:
25.2.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 3.407
*