Izvorni znanstveni članak
Ispitivanje vještina modeliranja budućih nastavnika matematike u višim razredima osnovnih škola na zadatcima množenja i dijeljenja razlomaka
Emrullah Erdem
Burçin Gökkurt
Ömer Şahin
Kani Başıbüyük
Tuğba Nergiz
Yasin Soylu
Sažetak
Modeliranjem se učinkovito osigurava trajno učenje matematičkoga sadržaja razlomaka i ostalih matematičkih sadržaja. Kako bi se utvrdilo znanje koje nastavnici imaju o učeničkom učenju, važno je ispitati vještine modeliranja budućih nastavnika u rješavanju računskih operacija s razlomcima. U ovome se radu u navedenome kontekstu istražuju vještine modeliranja koje posjeduju budući nastavnici matematike u višim razredima osnovnih škola u rješavanju računskih operacija množenja i dijeljenja razlomaka. Istraživanje je provedeno na uzorku od 104 buduća nastavnika matematike u višim razredima osnovnih škola koji studiraju na učiteljskim fakultetima na dva različita turska sveučilišta. Za prikupljanje podataka upotrijebljen je Test modeliranja računskih operacija s razlomcima (engl. Modeling Fractions Test – MFT) koji se sastoji od tri pitanja o množenju razlomaka i tri o dijeljenju razlomaka. U analizi podataka upotrijebljena je deskriptivna statistika te je svako pitanje analizirano zasebno. Ispitanici su pokazali bolje vještine modeliranja u svojim odgovorima na pitanja s računskim operacijama množenja, nego dijeljenja, izradili su bolje modele u slučaju operacija množenja i dijeljenja cijelih brojeva i jediničnih razlomaka te je polovica ispitanika potpuno točno odgovorila na pitanja u TMR-u.
Ključne riječi
budući nastavnici viših razreda osnovnih škola; modeliranje računskih operacija množenja i dijeljenja razlomaka; podučavanje matematike; razlomci
Hrčak ID:
137853
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 2.112 *