Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ispitivanje vještina modeliranja budućih nastavnika matematike u višim razredima osnovnih škola na zadatcima množenja i dijeljenja razlomaka

Emrullah Erdem
Burçin Gökkurt
Ömer Şahin
Kani Başıbüyük
Tuğba Nergiz
Yasin Soylu


Puni tekst: engleski pdf 619 Kb

str. 11-36

preuzimanja: 401

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 619 Kb

str. 11-36

preuzimanja: 522

citiraj


Sažetak

Modeliranjem se učinkovito osigurava trajno učenje matematičkoga sadržaja razlomaka i ostalih matematičkih sadržaja. Kako bi se utvrdilo znanje koje nastavnici imaju o učeničkom učenju, važno je ispitati vještine modeliranja budućih nastavnika u rješavanju računskih operacija s razlomcima. U ovome se radu u navedenome kontekstu istražuju vještine modeliranja koje posjeduju budući nastavnici matematike u višim razredima osnovnih škola u rješavanju računskih operacija množenja i dijeljenja razlomaka. Istraživanje je provedeno na uzorku od 104 buduća nastavnika matematike u višim razredima osnovnih škola koji studiraju na učiteljskim fakultetima na dva različita turska sveučilišta. Za prikupljanje podataka upotrijebljen je Test modeliranja računskih operacija s razlomcima (engl. Modeling Fractions Test – MFT) koji se sastoji od tri pitanja o množenju razlomaka i tri o dijeljenju razlomaka. U analizi podataka upotrijebljena je deskriptivna statistika te je svako pitanje analizirano zasebno. Ispitanici su pokazali bolje vještine modeliranja u svojim odgovorima na pitanja s računskim operacijama množenja, nego dijeljenja, izradili su bolje modele u slučaju operacija množenja i dijeljenja cijelih brojeva i jediničnih razlomaka te je polovica ispitanika potpuno točno odgovorila na pitanja u TMR-u.

Ključne riječi

budući nastavnici viših razreda osnovnih škola; modeliranje računskih operacija množenja i dijeljenja razlomaka; podučavanje matematike; razlomci

Hrčak ID:

137853

URI

https://hrcak.srce.hr/137853

Datum izdavanja:

31.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.112 *