Prethodno priopćenje
Vrednovanje nastave tjelesne i zdravstvene kulture u višim razredima osnove škole
Mara Šumanović
; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Zvonimir Tomac
; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Dražen Rastovski
; Faculty of Teacher Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Sažetak
Osnovni cilj ovoga rada bio je vrednovanje nastave tjelesne i zdravstvene kulture u višim razredima osnovne škole na temelju stavova predmetnih učitelja. Uzorak ispitanika obuhvatio je 89 učitelja osnovnih škola Osječko-baranjske županije u Republici Hrvatskoj. Konstruiran je upitnik kojim su s tri podskupa varijabli (ukupno 42 čestice) procijenjeni stavovi o pripremanju, metodičkoj raznolikosti i ishodima nastave. Dobivena je zadovoljavajuća pouzdanost (Cronbach (α) od 0,79 do 0,82 te ICC – intraklasni koeficijent korelacije od 0,68 do 0,73. Razlike u procjenama učitelja učinjene su s dva seta klasifikacijskih varijabli (demografska obilježja, procjena uvjeta rada). Primijenjeni su deskriptivna statistika, postoci odgovora i univarijatni testovi razlika ANOVA. Rezultati ukazuju na to da se većina učitelja redovito priprema i uspješno prilagođuje nastavu mogućnostima učenika. U nastavi se najčešće koriste kineziološke metode i organizaciju rada. Rjeđe se primjenjuju suvremene metode poučavanja. Propisani sustav programiranja ocjenjuju složenim i različito ga primjenjuju. Visoke ocjene učenika iz tjelesne i zdravstvene kulture nisu u skladu s razinom postignuća i najviše se ocjenjuje učeničko zalaganje. Razlike u stavovima učitelja najviše se odnose na segmente pripremanja i metodičke raznolikosti, a manje su izražene u području procjene ishoda nastave.
Ključne riječi
metodička raznolikost; pripremanje; predmetni učitelji; stavovi; vrednovanje
Hrčak ID:
137845
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 2.132 *