Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Sinkretizam lutkarskoga kazališta

Zdenka Đerđ ; Teacher Education, University of Zagreb - Department of Petrinja


Puni tekst: hrvatski pdf 347 Kb

str. 151-176

preuzimanja: 380

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 347 Kb

str. 151-176

preuzimanja: 359

citiraj


Sažetak

Za Luka Paljetka kazališna je lutka osobit pjesnički izraz koji u cjelinu povezuje metafore predmeta, slike, tona – jezika i pokreta. Zbog toga su Paljetkove pjesme istodobno i vizualna događanja, i polifonije, i metafore. To nisu pjesnički dostatni ishodi, nego počeci novih značenja stvaranih u gibanju-pokretu, odnosno lutkarskoj animaciji. Tako se u Paljetkovoj poeziji i u esejima o likovnim djelima nalaze odlike, postupci koje autor kao redatelj i/ili pisac skica/igrokaza stvara, primjenjuje u lutkarskom kazalištu. To su: cjelovitost viđenja lica i naličja i put do cjelovitosti, prvotnost bjeline, polarizacija boje i neboje, kolorizam, maskiranje, kolažiranje, montiranje slika i oblika, dvosmislenosti značenja, dinamizam dodira krajnosti i suprotnosti, supostojanje zbilje i iluzije, tuge i sjete. Izražajnim sredstvima lutkarskoga kazališta Paljetak na osobit način doživljava, promišlja i propituje recentnu poziciju čovjeka u prostoru i vremenu. Stoga je poezija kazališne lutke, odnosno lutkarskoga kazališta, sastavnim dijelom Paljetkova pjesništva.

Ključne riječi

animacija lika-lutke; kazališna lutka; lutkarski igrokaz; Paljetak L.; pozornica

Hrčak ID:

137848

URI

https://hrcak.srce.hr/137848

Datum izdavanja:

31.3.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.451 *