Izvorni znanstveni članak
Ispitivanje samoučinkovitosti ravnatelja u upravljanju tehnologijom
Erhan Ünal
; Faculty of Education, Afyon Kocatepe University
Ahmet Murat Uzun
; Faculty of Education, Afyon Kocatepe University
Süleyman Karataş
; Faculty of Education, Akdeniz University
Sažetak
Svrha ovoga istraživanja bila je odrediti razinu samoučinkovitosti ravnatelja škola u upravljanju tehnologijom s obzirom na razinu škole, radni staž i sudjelovanje u programu stručnog usavršavanja u području informacijske tehnologije (IT). U istraživanju smo primijenili metodu anketiranja. Uzorak se sastojao od 320 ravnatelja škola iz različitih obrazovnih institucija u turskim gradovima. Hacıfazlıoğlu, Karadeniz i Dalgıç (2011) prilagodili su Skalu samoučinkovitosti u upravljanju tehnologijom za tursko okruženje te je korištena kao alat za dobivanje podataka. Izvorni oblik skale razvijen je na osnovi standarda Međunarodnog društva za tehnologiju u obrazovanju (ISTE). Jednosmjerna ANOVA analiza i neovisni t-test korišteni su kao statističke metode. Analize su pokazale da su samoučinkovitost ravnatelja u upravljanju tehnologijom i poddimenzije te samoučinkovitosti prilično visoke. Rezultati su također pokazali da postoje značajne razlike u uspjehu samoučinkovitosti u upravljanju tehnologijom i njezinim poddimenzijama s obzirom na radno iskustvo i sudjelovanje u IT programima stručnoga usavršavanja. Međutim, rezultati su pokazali da ne postoji značajna razlika u razinama samoučinkovitosti u upravljanju tehnologijom s obzirom na razinu škole.
Ključne riječi
ravnatelj; samoučinkovitost; tehnološko rukovođenje; tehnološka integracija
Hrčak ID:
137851
URI
Datum izdavanja:
31.3.2015.
Posjeta: 2.160 *