Izvorni znanstveni članak
Didaktičko-metodička koncepcija hrvatskih gimnazijskih povijesnih udžbenika od 2003. do 2008. godine
Rona Bušljeta
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Krenuvši od postavke kako je jedan od bitnih faktora uspješnog institucionaliziranog procesa poučavanja i učenja pažljivo i pravilno didaktičko-metodički pripremljen i uređen udžbenik, te činjenice da se o transformacijskoj ulozi udžbenika povijesti, odnosno o njegovoj didaktičko-metodičkoj koncepciji, vrlo malo pisalo i raspravljalo u znanstvenom ili stručnom kontekstu, ovim se radom željelo postavit temelje proučavanju i analiziranju iste. U skladu s rečenim cilj ovoga rada je na temelju postavljenih didaktičko-metodičkih kriterija analizirati prethodno određeni instrumentarij udžbeničkih jedinica te uz pomoć spomenutog detektirati kakvu didaktičko-metodičku koncepciju imaju odnosno na kakav proces poučavanja i učenja upućuju udžbenici povijesti te ostvaruju li poželjne ciljeve odgoja i obrazovanja. U tu svrhu provedena je kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja 19 udžbenika povijesti odobrenih u razdoblju od 2003. do 2008. godine. Ista je ukazala na velike neujednačenosti među udžbenicima povijesti s obzirom na postavljene kriterije poželjne didaktičko-metodičke koncepcije kao i, s druge strane, veliku usuglašenost s obzirom na podržavanje nastave koja je smjerena na prijenos i usvajanje sadržaja. Provedeno istraživanje potvrdilo je i kako se kod nas jako malo ili gotovo nikako nije bavilo didaktičko–metodičkim pitanjima udžbenika, istaknulo je nužnost preciziranja poželjnih kriterija uređenja udžbenika te je upozorilo na potrebu revidiranja postojećih zahtjeva didaktičko-metodičkog uređenja udžbenika propisanih Udžbeničkim standardom.
Ključne riječi
didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički instrumentarij i kriteriji udžbeničke jedinice; udžbenici povijesti
Hrčak ID:
138806
URI
Datum izdavanja:
15.7.2013.
Posjeta: 1.573 *