Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uvjerenja o strategijama učenja, korištenje strategija učenja i uspjeh u studiju

Marta Vrkić ; Osnovna škola Tituša Brezovačkog, Zagreb
Vesna Vlahović Štetić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 245 Kb

str. 511-526

preuzimanja: 1.459

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos strategija učenja, uvjerenja o strategijama učenja i uspjeha u studiju u općem akademskom kontekstu. Pokušali smo odgovoriti na pitanja o doprinosu uvjerenja o strategijama učenja predikciji upotrebe strategija učenja te o njihovom doprinosu predikciji uspjeha u studiju. Istraživanje je provedeno na studentima Ekonomskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu (N=337). Korištene su skale strategija učenja iz MSLQ (Pintrich, Smith, Garcia i McKeachie, 1993.) te skala uvjerenja o strategijama učenja konstruirana za potrebe ovog istraživanja. Ispitivanje procjena upotrebe strategija učenja pokazalo je kako se strategije upravljanja resursima učenja koriste značajno manje u odnosu nakognitivne i metakognitivne strategije. Regresijska analiza s uvjerenjima o strategijama kao prediktorima i strategijama učenja kao kriterijem pokazala jekako uvjerenja o strategijama predviđaju upotrebu samo nekih strategija. Kao značajni pozitivni prediktori uspjeha u studiju pokazale su se jedino strategije upravljanja resursima učenja.

Ključne riječi

strategije učenja; samoregulirano učenje; uvjerenja o strategijama učenja; motivacija

Hrčak ID:

138818

URI

https://hrcak.srce.hr/138818

Datum izdavanja:

15.10.2013.

Posjeta: 3.005 *