Izvorni znanstveni članak
Obrazovna politika iz perspektive hrvatskih učitelja i nastavnika
Vesna Kovač
orcid.org/0000-0002-0575-0543
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Branko Rafajac
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Iva Buchberger
orcid.org/0000-0003-2309-8154
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Maja Močibob
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati percepcije učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola u RH o (a) karakteristikama obrazovnog sustava, obrazovnih politika i reformi te učiteljske/nastavničke profesije i (b) njihovoj ulozi u kreiranju i implementaciji ključnih odluka na razini škole odnosno obrazovnog sustava. Njihove su se procjene potom usporedile s procjenama nastavnika i suradnika na sveučilištima koji sudjeluju u izvođenju programa studija učiteljskog/nastavničkog smjera i procjena donositelja ključnih odluka obrazovnih politika na različitim lokacijama i razinama donošenja odluka u obrazovanju.
Istraživanje je uključilo 624 sudionika istraživanja (396 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola, 116 nastavnika i suradnika na sveučilištima, 112 donositelja odluka). Podaci u istraživanju prikupljeni su metodom anketiranja korištenjem mrežnog anketnog upitnika. Analiza procjena obilježja obrazovne politike iz perspektive različitih dionika hrvatskog obrazovnog sustava ukazuje na značajniju zastupljenost negativnih obilježja, a ističu se sljedeći: nedovoljno uvažavanje učiteljske odnosno nastavničke profesije u društvu; nepovjerenje učitelja i nastavnika, ali i drugih dionika obrazovnog sustava u političare i ispravnost odluka vezanih uz pitanja odgoja i obrazovanja; nedovoljno uključivanje učitelja i nastavnika u donošenje odluka na razini škola i na razini nacionalnog sustava o ključnim obrazovnim pitanjima.
Ključne riječi
obrazovna politika; obrazovne reforme; upravljanje školom; učiteljska profesija
Hrčak ID:
138842
URI
Datum izdavanja:
15.7.2014.
Posjeta: 3.952 *