Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom školom kod učenika osnovnoškolske dobi

Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Sveučilište u Zadru Odjel za nast. studije, Gospić
Ana Jerković orcid id orcid.org/0000-0002-6292-4124 ; OŠ Doktora. J. Turića, Gospić
Elvira Biljan orcid id orcid.org/0000-0002-2280-3926 ; OŠ K.Š. Đalskog, Donja Zelina


Puni tekst: hrvatski pdf 694 Kb

str. 375-398

preuzimanja: 2.309

citiraj


Sažetak

Svrha rada bila je ispitati razlike u nekim komponentama samoregulacije učenja (strategije učenja, samoefikasnost, samopoštovanje) s obzirom na dob i rod, povezanost tih komponenata sa školskim ocjenama i zadovoljstvom školom te ispitati koliko navedene komponente samoregulacije učenja mogu predvidjeti objektivni školski uspjeh učenika (izražen školskim ocjenama) i zadovoljstvo školom. Istraživanje je provedeno na 178 učenika 5. i 8. razreda jedne osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji značajna razlika u samoregulaciji učenja s obzirom na dob učenika. Učenici srednje osnovnoškolske dobi (razvojnog perioda srednjeg djetinjstva) statistički značajno više koriste strategije dubinskog i površinskog procesiranja informacija u odnosu na učenike starije osnovnoškolske dobi (razvojnog perioda rane adolescencije ili puberteta) koji značajno više koriste strategije samohendikepiranja. Socijalna, akademska i emocionalna samoefikasnost je značajno viša kod učenika srednje osnovnoškolske dobi u odnosu na učenike starije osnovnoškolske dobi. Samopoštovanje je značajno više kod učenika starije osnovnoškolske dobi u odnosu na učenike srednje osnovnoškolske dobi te kod učenica u odnosu na učenike, koje pokazuju i značajno bolji objektivni školski uspjeh i veće zadovoljstvo školom. Kod učenika srednje osnovnoškolske dobi samopoštovanje i samoefikasnost su značajni prediktori objektivnog školskog uspjeha i zadovoljstva školom kao kriterija, dok je kod učenika starije osnovnoškolske dobi značajan negativan prediktor strategija učenja za kriterij zadovoljstva školom. Za razvoj samoregulacije učenja kod učenika vrlo su važni njihovi nastavnici koji bi uz pomoć stručnih suradnika u školama trebali znati kako učenike poučavati vještinama samoregulacije. O ovim vještinama svi budući nastavnici bi trebali biti poučavani u okviru svoje visokoškolske naobrazbe.

Ključne riječi

samoregulacija učenja; strategije učenja; samoefikasnost; samopoštovanje; objektivan školski uspjeh učenika; zadovoljstvo školom

Hrčak ID:

138857

URI

https://hrcak.srce.hr/138857

Datum izdavanja:

15.10.2014.

Posjeta: 4.164 *