Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Neusklađenost u ocjenjivanju – ista postignuća učenika, a različite ocjene

Martina Kolar Billege orcid id orcid.org/0000-0002-4013-9141 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 378 Kb

str. 399-418

preuzimanja: 1.168

citiraj


Sažetak

U ovom su radu, u predistraživanju, istraženi stavovi učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u nastavnom predmetu Hrvatski jezik – područje jezik u 4. razredu osnovne škole (N=538).
Glavno je istraživanje provedeno u dva dijela, na prigodnom uzorku (N=72). Unutar prve grupe ispitanika (N=40) pokazala se neusklađenost u mišljenju o broju obrazovnih postignuća potrebnih za istu ocjenu. Unutar druge grupe ispitanika (N=32) pokazala se nemogućnost određivanja razina obrazovnih postignuća za pojedine ocjene.
Neusklađenost u stavovima i mišljenjima učitelja o načinu ocjenjivanja obrazovnih postignuća učenika u Hrvatskom jeziku, potvrđena ovim istraživanjem, ukazuje na potrebu određivanja standarda postignuća učenika u pojedinim etapama školovanja, na razini obrazovnog sustava, da bi ocjene bile usporedive.

Ključne riječi

ocjenjivanje; obrazovna postignuća; hrvatski jezik; primarno obrazovanje

Hrčak ID:

138873

URI

https://hrcak.srce.hr/138873

Datum izdavanja:

16.7.2012.

Posjeta: 2.360 *