Pregledni rad
Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta
Marijan Franjčić
; Zagrebačka nadbiskupija Župa Marka Križevčanina Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 454 Kb
str. 33-42
preuzimanja: 567
citiraj
APA 6th Edition
Franjčić, M. (2006). Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 33-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139312
MLA 8th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 1, 2006, str. 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312. Citirano 23.11.2024.
Chicago 17th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja 3, br. 1 (2006): 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312
Harvard
Franjčić, M. (2006). 'Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta', Pedagogijska istraživanja, 3(1), str. 33-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139312 (Datum pristupa: 23.11.2024.)
Vancouver
Franjčić M. Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 23.11.2024.];3(1):33-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139312
IEEE
M. Franjčić, "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 1, str. 33-42, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139312. [Citirano: 23.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 139 Kb
str. 43-43
preuzimanja: 264
citiraj
APA 6th Edition
Franjčić, M. (2006). Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 33-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139312
MLA 8th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 1, 2006, str. 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312. Citirano 23.11.2024.
Chicago 17th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja 3, br. 1 (2006): 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312
Harvard
Franjčić, M. (2006). 'Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta', Pedagogijska istraživanja, 3(1), str. 33-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139312 (Datum pristupa: 23.11.2024.)
Vancouver
Franjčić M. Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 23.11.2024.];3(1):33-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139312
IEEE
M. Franjčić, "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 1, str. 33-42, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139312. [Citirano: 23.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 140 Kb
str. 44-44
preuzimanja: 268
citiraj
APA 6th Edition
Franjčić, M. (2006). Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja, 3 (1), 33-42. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139312
MLA 8th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 3, br. 1, 2006, str. 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312. Citirano 23.11.2024.
Chicago 17th Edition
Franjčić, Marijan. "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta." Pedagogijska istraživanja 3, br. 1 (2006): 33-42. https://hrcak.srce.hr/139312
Harvard
Franjčić, M. (2006). 'Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta', Pedagogijska istraživanja, 3(1), str. 33-42. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139312 (Datum pristupa: 23.11.2024.)
Vancouver
Franjčić M. Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 23.11.2024.];3(1):33-42. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139312
IEEE
M. Franjčić, "Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta", Pedagogijska istraživanja, vol.3, br. 1, str. 33-42, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139312. [Citirano: 23.11.2024.]
Sažetak
U hrvatskome školskom sustavu dogodilo se da je „najstariji” školski predmet, onaj s najduljom školskom tradicijom, postao najmlađi. Konfesionalni katolički vjeronauk, naime, vraćen je u hrvatsku školu školske godine 1991/92, punih 40-ak godina nakon nasilnog isključenja 1952. godine. Stoga ne čudi što i sam taj predmet, odnosno Katolička crkva u Hrvata, permanentno i danas, promišlja profil i suvremeni kurikulum vjeronauka u školi, što su još uvijek interna crkvena motrišta i danas divergentna glede toga predmeta – od tvrdnji da mu je mjesto u crkvenom dvorištu pa sve do ushita što je ponovno vraćen u hrvatski školski sustav, u kojemu treba biti temeljni odgojni predmet. Nasuprot tome, na profanom području, čak i onom pedagoškome, nerijetko se dovodi u pitanje potreba i opravdanost uvođenja tog predmeta u školski sustav, ili ga se podcjenjuje, marginalizirajući ga i prepuštajući potpuno crkvenim institucijama kako bi se izbjegla svaka odgovornost, ili ga pak uspoređujući s nastavom marksizma iz prošlih vremena. U ovom radu nastoje se usustaviti neke znanstvene pretpostavke za kvalitetnije razumijevanje i daljnji razvoj vjeronauka u školi te upozoriti na njegovu teološko-pedagošku utemeljenost; njegov profil u nacionalnim školskim sustavima zemalja Europske unije; prikazati nezaobilazni doprinos toga predmeta cjelovitom odgoju u nas, što je osobito razvidno iz pedagogijskog istraživanja provedenoga na nacionalnom planu glede toga predmeta (ovo je prvo parcijalno objavljivanje tih rezultata) te naznačiti aktualne i moguće razloge krize i(li) suvremenih izazova tom predmetu.
Ključne riječi
odgoj; religijski odgoj; vjeronauk u školi; identitet; religijski identitet
Hrčak ID:
139312
URI
https://hrcak.srce.hr/139312
Datum izdavanja:
19.5.2006.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.284
*