Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Kakvim vjeronaukom u školi do religijskog identiteta

Marijan Franjčić ; Zagrebačka nadbiskupija Župa Marka Križevčanina Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 454 Kb

str. 33-42

preuzimanja: 567

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 139 Kb

str. 43-43

preuzimanja: 264

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 140 Kb

str. 44-44

preuzimanja: 268

citiraj


Sažetak

U hrvatskome školskom sustavu dogodilo se da je „najstariji” školski predmet, onaj s najduljom školskom tradicijom, postao najmlađi. Konfesionalni katolički vjeronauk, naime, vraćen je u hrvatsku školu školske godine 1991/92, punih 40-ak godina nakon nasilnog isključenja 1952. godine. Stoga ne čudi što i sam taj predmet, odnosno Katolička crkva u Hrvata, permanentno i danas, promišlja profil i suvremeni kurikulum vjeronauka u školi, što su još uvijek interna crkvena motrišta i danas divergentna glede toga predmeta – od tvrdnji da mu je mjesto u crkvenom dvorištu pa sve do ushita što je ponovno vraćen u hrvatski školski sustav, u kojemu treba biti temeljni odgojni predmet. Nasuprot tome, na profanom području, čak i onom pedagoškome, nerijetko se dovodi u pitanje potreba i opravdanost uvođenja tog predmeta u školski sustav, ili ga se podcjenjuje, marginalizirajući ga i prepuštajući potpuno crkvenim institucijama kako bi se izbjegla svaka odgovornost, ili ga pak uspoređujući s nastavom marksizma iz prošlih vremena. U ovom radu nastoje se usustaviti neke znanstvene pretpostavke za kvalitetnije razumijevanje i daljnji razvoj vjeronauka u školi te upozoriti na njegovu teološko-pedagošku utemeljenost; njegov profil u nacionalnim školskim sustavima zemalja Europske unije; prikazati nezaobilazni doprinos toga predmeta cjelovitom odgoju u nas, što je osobito razvidno iz pedagogijskog istraživanja provedenoga na nacionalnom planu glede toga predmeta (ovo je prvo parcijalno objavljivanje tih rezultata) te naznačiti aktualne i moguće razloge krize i(li) suvremenih izazova tom predmetu.

Ključne riječi

odgoj; religijski odgoj; vjeronauk u školi; identitet; religijski identitet

Hrčak ID:

139312

URI

https://hrcak.srce.hr/139312

Datum izdavanja:

19.5.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.284 *