Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kurikulum suvremene škole

Vladimir Jurić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: engleski pdf 146 Kb

str. 185-186

preuzimanja: 1.357

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 111 Kb

str. 197-197

preuzimanja: 371

citiraj


Sažetak

Svrha je ovog rada odrediti dimenzije kurikuluma škole kao temeljnog dokumenta kojim se predviđa rad, način djelovanja i evaluiranje učinaka sveukupnog školskog života na učenike i učitelje/nastavnike. O kurikulumu nastave bilo je do sada mnogo više riječi, a kurikulum škole kao da je pokrivao područje godišnjeg planiranja i kurikulumiranja rada, iako to može biti samo djelomično. Zakonski okviri nalaze se ponekad u konfliktu s razvojem i autonomijom škole, iako to nije neizbježno, ali se pojavljuje često kao posljedica dirigiranog utjecaja zakona i uredaba i na onim mjestima i područjima na kojima to nije potrebno. Unutarnji potencijali škole sputavaju se u spomenutom odnosu zakona i uredbi spram obrazovnih institucija, a istodobno se otežava izražavanje odgovornosti za kvalitetu i razvoj. Pojašnjenje razloga za kvalitetniji kurikulum škole dovodi se u vezu s njezinom učinkovitošću kao zadovoljenjem potreba učenika, roditelja i učitelja/nastavnika. Zbog toga se u ovom radu kurikulum škole povezuje s funkcijama škole, tendencijama njezinog optimalnog razvoja, autonomijom škole i poželjnim organizacijskim modelima na osnovi razvojnog kurikuluma.

Ključne riječi

kurikulum; lokalni kurikulum; kurikulum i funkcije škole; okvirni plan; planiranje razvoja škole; provedba plana i kurikuluma; djelomična autonomija škole; školski timovi; razvoj i kvaliteta škole; otvorenost škole; transparentnost rada

Hrčak ID:

139326

URI

https://hrcak.srce.hr/139326

Datum izdavanja:

19.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.674 *