Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika

Gunter Knoll ; Sveučiliπte Johannes Kepler, Linz, Austrija Institut za pedagogiju i psihologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 194 Kb

str. 59-67

preuzimanja: 558

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 123 Kb

str. 59-60

preuzimanja: 229

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 81 Kb

str. 68-68

preuzimanja: 208

citiraj


Sažetak

Rasprava o vanjskom upravljanju i/ili samousmjeravanju učenja stara je gotovo isto toliko kao i samo didaktičko miπljenje. Posljednja su desetljeća u velikoj mjeri pod utjecajem konstruktivističke paradigme i pojave novih komunikacijskih tehnologija pokazala pojačano okretanje prema didaktici samousmjeravanog, odnosno samoorganiziranog učenja. Nadovezujući se na u međuvremenu spoznate slabosti konstruktivističkih polazišta, u ovom se prilogu problematika krivo protumačenog pojma samousmjeravanja, odnosno samoorganizacije razmatra na pozadini oglednih modela teorije kompleksnosti. Pri tome novost ovog priloga manje leži u tvrdnji da supstancijalne napretke u učenju ne omogućava puko samousmjeravanje učenja, već do njih naprotiv dolazi u sklopu pokazanih uzroka, usmjerenih osobito na temeljne koncepcije sinergetike. U konačnici se u prvom koraku skicira didaktička filozofija koja je svjesna sustavne nužnosti poticanja samoorganiziranog učenja te time nudi polazišta za donekle realističnije odmjeravanje polja didaktičkih mogućnosti. U drugom koraku poduzima se pokušaj da se označe one kompetencije koje od didaktičara iziskuje didaktika zasnovana na teoriji kompleksnosti i usmjerena na umijeće.

Ključne riječi

teorija kompleksnosti; konstruktivizam, didaktička teorija; samousmjeravano učenje; samoorganizirano učenje; sinergija

Hrčak ID:

139329

URI

https://hrcak.srce.hr/139329

Datum izdavanja:

20.5.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.459 *