Review article
Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika
Gunter Knoll
; Sveučiliπte Johannes Kepler, Linz, Austrija Institut za pedagogiju i psihologiju
Full text: croatian pdf 194 Kb
page 59-67
downloads: 541
cite
APA 6th Edition
Knoll, G. (2005). Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 59-67. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139329
MLA 8th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329
Harvard
Knoll, G. (2005). 'Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 59-67. Available at: https://hrcak.srce.hr/139329 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Knoll G. Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 October 14];2(1):59-67. Available from: https://hrcak.srce.hr/139329
IEEE
G. Knoll, "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 59-67, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139329. [Accessed: 14 October 2024]
Full text: english pdf 123 Kb
page 59-60
downloads: 224
cite
APA 6th Edition
Knoll, G. (2005). Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 59-67. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139329
MLA 8th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329
Harvard
Knoll, G. (2005). 'Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 59-67. Available at: https://hrcak.srce.hr/139329 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Knoll G. Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 October 14];2(1):59-67. Available from: https://hrcak.srce.hr/139329
IEEE
G. Knoll, "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 59-67, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139329. [Accessed: 14 October 2024]
Full text: german pdf 81 Kb
page 68-68
downloads: 201
cite
APA 6th Edition
Knoll, G. (2005). Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 59-67. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/139329
MLA 8th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, no. 1, 2005, pp. 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329. Accessed 14 Oct. 2024.
Chicago 17th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja 2, no. 1 (2005): 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329
Harvard
Knoll, G. (2005). 'Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), pp. 59-67. Available at: https://hrcak.srce.hr/139329 (Accessed 14 October 2024)
Vancouver
Knoll G. Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [cited 2024 October 14];2(1):59-67. Available from: https://hrcak.srce.hr/139329
IEEE
G. Knoll, "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, no. 1, pp. 59-67, 2005. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/139329. [Accessed: 14 October 2024]
Abstract
Rasprava o vanjskom upravljanju i/ili samousmjeravanju učenja stara je gotovo isto toliko kao i samo didaktičko miπljenje. Posljednja su desetljeća u velikoj mjeri pod utjecajem konstruktivističke paradigme i pojave novih komunikacijskih tehnologija pokazala pojačano okretanje prema didaktici samousmjeravanog, odnosno samoorganiziranog učenja. Nadovezujući se na u međuvremenu spoznate slabosti konstruktivističkih polazišta, u ovom se prilogu problematika krivo protumačenog pojma samousmjeravanja, odnosno samoorganizacije razmatra na pozadini oglednih modela teorije kompleksnosti. Pri tome novost ovog priloga manje leži u tvrdnji da supstancijalne napretke u učenju ne omogućava puko samousmjeravanje učenja, već do njih naprotiv dolazi u sklopu pokazanih uzroka, usmjerenih osobito na temeljne koncepcije sinergetike. U konačnici se u prvom koraku skicira didaktička filozofija koja je svjesna sustavne nužnosti poticanja samoorganiziranog učenja te time nudi polazišta za donekle realističnije odmjeravanje polja didaktičkih mogućnosti. U drugom koraku poduzima se pokušaj da se označe one kompetencije koje od didaktičara iziskuje didaktika zasnovana na teoriji kompleksnosti i usmjerena na umijeće.
Keywords
teorija kompleksnosti; konstruktivizam, didaktička teorija; samousmjeravano učenje; samoorganizirano učenje; sinergija
Hrčak ID:
139329
URI
https://hrcak.srce.hr/139329
Publication date:
20.5.2005.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 2.355
*