Pregledni rad
Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika
Gunter Knoll
; Sveučiliπte Johannes Kepler, Linz, Austrija Institut za pedagogiju i psihologiju
Puni tekst: hrvatski pdf 194 Kb
str. 59-67
preuzimanja: 558
citiraj
APA 6th Edition
Knoll, G. (2005). Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 59-67. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139329
MLA 8th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329
Harvard
Knoll, G. (2005). 'Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 59-67. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139329 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Knoll G. Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 22.12.2024.];2(1):59-67. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139329
IEEE
G. Knoll, "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 59-67, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139329. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 123 Kb
str. 59-60
preuzimanja: 229
citiraj
APA 6th Edition
Knoll, G. (2005). Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 59-67. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139329
MLA 8th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329
Harvard
Knoll, G. (2005). 'Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 59-67. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139329 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Knoll G. Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 22.12.2024.];2(1):59-67. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139329
IEEE
G. Knoll, "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 59-67, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139329. [Citirano: 22.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 81 Kb
str. 68-68
preuzimanja: 208
citiraj
APA 6th Edition
Knoll, G. (2005). Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja, 2 (1), 59-67. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/139329
MLA 8th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 1, 2005, str. 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329. Citirano 22.12.2024.
Chicago 17th Edition
Knoll, Gunter. "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika." Pedagogijska istraživanja 2, br. 1 (2005): 59-67. https://hrcak.srce.hr/139329
Harvard
Knoll, G. (2005). 'Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika', Pedagogijska istraživanja, 2(1), str. 59-67. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/139329 (Datum pristupa: 22.12.2024.)
Vancouver
Knoll G. Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 22.12.2024.];2(1):59-67. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139329
IEEE
G. Knoll, "Profesionalna didaktika između vanjskog upravljanja i samousmjeravanja učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 1, str. 59-67, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/139329. [Citirano: 22.12.2024.]
Sažetak
Rasprava o vanjskom upravljanju i/ili samousmjeravanju učenja stara je gotovo isto toliko kao i samo didaktičko miπljenje. Posljednja su desetljeća u velikoj mjeri pod utjecajem konstruktivističke paradigme i pojave novih komunikacijskih tehnologija pokazala pojačano okretanje prema didaktici samousmjeravanog, odnosno samoorganiziranog učenja. Nadovezujući se na u međuvremenu spoznate slabosti konstruktivističkih polazišta, u ovom se prilogu problematika krivo protumačenog pojma samousmjeravanja, odnosno samoorganizacije razmatra na pozadini oglednih modela teorije kompleksnosti. Pri tome novost ovog priloga manje leži u tvrdnji da supstancijalne napretke u učenju ne omogućava puko samousmjeravanje učenja, već do njih naprotiv dolazi u sklopu pokazanih uzroka, usmjerenih osobito na temeljne koncepcije sinergetike. U konačnici se u prvom koraku skicira didaktička filozofija koja je svjesna sustavne nužnosti poticanja samoorganiziranog učenja te time nudi polazišta za donekle realističnije odmjeravanje polja didaktičkih mogućnosti. U drugom koraku poduzima se pokušaj da se označe one kompetencije koje od didaktičara iziskuje didaktika zasnovana na teoriji kompleksnosti i usmjerena na umijeće.
Ključne riječi
teorija kompleksnosti; konstruktivizam, didaktička teorija; samousmjeravano učenje; samoorganizirano učenje; sinergija
Hrčak ID:
139329
URI
https://hrcak.srce.hr/139329
Datum izdavanja:
20.5.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 2.459
*