Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Od događaja do procesa. Razmatranja o pojmu odgoja u sklopu teorije vremena

Walter Herzog ; Institut za pedagogiju, Sveučilište u Bernu, Švicarska Odsjek za pedagošku psihologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb

str. 11-21

preuzimanja: 716

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 97 Kb

str. 11-11

preuzimanja: 244

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 82 Kb

str. 21-21

preuzimanja: 233

citiraj


Sažetak

Pedagogija još uvijek ne raspolaže općeprihvaćenom definicijom temeljnog pojma odgoja. To pokazuje analiza nekoliko odabranih pokušaja definiranja koji fenomen odgoja shvaćaju izrazito usko. Opisanim definicijama se osobito zamjera što ne uspijevaju uključiti i društvenu osnovu odgoja. Presudan razlog za uskoću pojmovnih utvrđenja pretpostavlja se u prostornoj metaforici pomoću koje se u znanosti o odgoju obrađuju pojmovni problemi. Prostorna metaforika nije u stanju spoznati društvene fenomene u njihovoj dinamici. Kako bismo dospjeli do primjerene definicije pojma odgoja, predlaže se koristiti modalno vrijeme kao osnovicu za pojam odgoja. U sklopu razumijevanja vremena diferenciranog u prošlost, sadašnjost i budućnost odgoj se javlja utemeljen u društvenim interakcijama koje počivaju na recipročnoj strukturi.

Ključne riječi

odgoj; znanost o odgoju; socijalna interakcija; metafora; reciprocitet; vrijeme

Hrčak ID:

139372

URI

https://hrcak.srce.hr/139372

Datum izdavanja:

19.5.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.971 *