Izvorni znanstveni članak
Motoričke vještine učenika s kohlearnim implantatom
Tihomir Vidranski
orcid.org/0000-0002-4609-2057
; School of Education, University of Osijek, Croatia
Zvonimir Tomac
orcid.org/0000-0001-6639-010X
; School of Education, University of Osijek, Croatia
Daria Farkaš
; School of Education, University of Osijek, Croatia
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razvoj motoričkih vještina kod učenika s kohlearnim implantatom. U istraživanju je sudjelovalo šesnaestero djece s ugrađenim kohlearnim implantatom u dobi od 12.37 godina (SD 4.42), polaznika redovitog odgojno – obrazovnog sustava te 17-ero djece bez oštećenja sluha, u dobi od 12.64 godina (SD 3.69). Za procjenu razvijenosti motoričkih vještina korišten je Bruininks - Oseretsky test. Rezultati pokazuju da veliki postotak djece s kohlearnim implantatom postiže ispodprosječne rezultate u svim subtestovima, te da najslabije rezultate postižu u subtestovima grubih motoričkih vještina.Najznačnije statistički značajne razlike među promatranim skupinama utvrđene su u subtestovima za procjenu kordinacije gornjih ekstremiteta, bilateralne koordinacije i ravnoteže. Na osnovu dobivenih rezultata može se zaključiti da djeca bez oštećenja sluha postižu statistički značajno bolje rezultate u testovima za procjenu motoričkih vještina od djece s kohlearnim implantatom.
Ključne riječi
Kohlearni implantat; oštećenje sluha; motoričke vještine; Bruininks – Oseretsky test; redoviti odgojno obrazovni sustav; djeca
Hrčak ID:
141112
URI
Datum izdavanja:
10.7.2015.
Posjeta: 2.412 *