Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Čimbenici kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda

Marina Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-4026-9173 ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25 Zagreb, Hrvatska
Kata Matić ; Laducka 37, Zagreb, Hrvatska
Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25 Zagreb, Hrvatska
Marija Cerjak orcid id orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Svetošimunska cesta 25 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 138 Kb

str. 11-20

preuzimanja: 884

citiraj


Sažetak

U ovom se istraživanju ispituje utjecaj stavova, subjektivne norme, percipirane bihevioralne kontrole i brige o zdravlju na namjeru kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda. Model se temelji na teoriji planiranog ponašanja (Ajzen, 1991). Istraživanje je provedeno na uzorku od 110 potrošača ekološke hrane na području Grada Zagreba. Analiza podataka je provedena u statističkom programu SPSS, pri čemu je korištena višestruka regresijska analiza. Rezultati istraživanja su pokazali da je subjektivna norma najvažniji prediktor namjere kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda. Namjera kupnje ekološkog kruha i pekarskih proizvoda je pozitivno povezana sa stvarnim ponašanjem (kupnja tih proizvoda). Rezultati ovog istraživanja pružaju važne informacije za marketinške stručnjake u sektoru ekološke hrane, te daju smjernice za buduća istraživanja.

Ključne riječi

teorija planiranog ponašanja; ekološki kruh i pekarski proizvodi; potrošači

Hrčak ID:

143682

URI

https://hrcak.srce.hr/143682

Datum izdavanja:

1.7.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.180 *