Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1759
Motivacija i strategije učenja kao prediktori komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku
Manuela Karlak
; Faculty of Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Tena Velki
; Faculty of Education, University of Josip Juraj Strossmayer in Osijek
Sažetak
U ovladavanju inim jezikom važno mjesto pripada čimbenicima individualnih razlika, osobito motivaciji i strategijama učenja, budući da se na njih može djelovati. Istraživanja ukazuju na blisku, međutim još uvijek ne posve razjašnjenu vezu između tih čimbenika i komunikacijske jezične kompetencije, a o čemu se raspravlja u uvodnom dijelu rada.
Cilj istraživanja bio je provjeriti koji motivacijski činitelji i tipovi strategija učenja značajno predviđaju komunikacijsku jezičnu kompetenciju u stranom jeziku na uzorku srednjoškolskih učenika u Republici Hrvatskoj. U istraživanju su korišteni sljedeći instrumenti: Upitnik o motivaciji za učenje stranih jezika (Karlak, 2014), Inventar strategija učenja jezika (Oxford, 1990) i tri mjere komunikacijske jezične kompetencije učenika, tj. ocjena u razrednom vrednovanju, ocjena u standardiziranom vrednovanju (ispit državne mature) i postotak točne riješenosti standardiziranog vrednovanja. Rezultati su potvrdili važnu ulogu motivacije i strategija učenja u predviđanju komunikacijske jezične kompetencije u stranom jeziku. Rezultati su pokazali kako motivacija (34,20% objašnjene varijance) i strategije učenja (1,80%) najbolje predviđaju uspjeh u razrednom vrednovanju (40%), a najslabije ocjenu u standardiziranom vrednovanju (21,80% ukupno objašnjene varijance), u čemu se očituju i određene implikacije na nastavnu praksu.
Ključne riječi
komunikacijsko-metakognitivne strategije učenja; motivacija osobina učenika; ovladavanje stranim jezikom; razredno vrednovanje
Hrčak ID:
147044
URI
Datum izdavanja:
29.9.2015.
Posjeta: 3.128 *