Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1199
Stavovi učitelja primarnog obrazovanja prema darovitim učenicima
Ivana Perković Krijan
; Faculty for Educational Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Lana Jurčec
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Edita Borić
; Faculty for Educational Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove učitelja primarnog obrazovanja prema darovitim učenicima i nekim pristupima njihova obrazovanja (akceleracija i grupiranje prema sposobnostima), njihov odnos s iskazanim interesom i informiranošću o određenim temama iz područja darovitosti tijekom studija, stručnih skupova i individualnog usavršavanja i neka sociodemografska obilježja učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 209 učitelja razredne nastave Brodsko-posavske županije. Stavovi učitelja procijenjeni su s pomoću (za potrebe ovog istraživanja na hrvatski jezik prevedenog i metrijski validiranog) Gagné i Nadeau upitnika (1991) o darovitim učenicima i njihovu obrazovanju. Rezultati pokazuju da učitelji općenito imaju neutralan stav prema darovitima, odnosno da učitelji prepoznaju potrebe, podršku i društvenu vrijednost darovitih, ali da nemaju jasno izražen stav prema pristupima radu s darovitima kao ni prema posljedicama posebne potpore darovitih. Utvrđene su razlike u stavovima prema darovitima, interesu i informiranosti o području darovitosti s obzirom na godine radnog staža, stupanj obrazovanja i mjesto rada. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeno je da su značajni prediktori stava o potrebama, podršci i vrijednosti darovitih zainteresiranost i individualno usavršavanje o temama iz područja darovitosti. Stav o elitizmu darovitih značajno predviđaju mjesto rada i zainteresiranost.
Ključne riječi
daroviti učenici; obrazovanje darovitih; stavovi; učitelji primarnog obrazovanja
Hrčak ID:
147051
URI
Datum izdavanja:
29.9.2015.
Posjeta: 4.815 *