Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1555
Predviđanje postignuća u kemiji putem vrijednosti zadatka, usmjerenosti cilju i samoučinkovitosti: strukturalni model
Esen Uzuntiryaki-Kondakci
; Middle East Technical University
Ayse Senay
; Middle East Technical University
Sažetak
Svrha ovoga istraživanja bila je istražiti odnose između vrijednosti zadatka, usmjerenosti cilju i samoučinkovitosti u kemiji kod predviđanja uspjeha učenika jedanaestoga razreda za predmet Kemija u Turskoj. Ukupno su u istraživanju sudjelovala 572 učenika jedanaestog razreda koji su imali predmet Kemija. Podaci su prikupljeni koristeći se upitnikom Motivacijske strategije učenja, upitnikom Ostvarenje cilja, Skalom samoučinkovitosti za kemiju, i Testom postignuća iz kemije. Rezultati strukturalnog modeliranja ukazali su na to da je vrijednost zadatka značajan, pozitivan, prediktor cilja ovladavanja uključivanjem, cilja izvedbe uključivanjem i cilja ovladavanja izbjegavanjem. Cilj ovladavanja uključivanjem i cilj izvedbe uključivanjem pozitivni su prediktori za samoučinkovitost iz kemije za kognitivne vještina, a cilj ovladavanja izbjegavanjem negativan je prediktor samoučinkovitosti iz kemije za kognitivne vještine. Na kraju, samoučinkovitost u kemiji za kognitivne vještine značajan je prediktor postignuća iz kemije. U cjelini, rezultati istraživanja proširuju postojeću literaturu vezanu uz međusobni utjecaj vrijednosti zadatka, usmjerenosti cilju, samoučinkovitosti kod predviđanja postignuća iz kemije.
Ključne riječi
postignuće iz kemije; usmjerenost cilju; samoučinkovitost; strukturalno modeliranje; vrijednost zadatka
Hrčak ID:
147043
URI
Datum izdavanja:
29.9.2015.
Posjeta: 2.537 *