Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1555

Predviđanje postignuća u kemiji putem vrijednosti zadatka, usmjerenosti cilju i samoučinkovitosti: strukturalni model

Esen Uzuntiryaki-Kondakci ; Middle East Technical University
Ayse Senay ; Middle East Technical University


Puni tekst: engleski pdf 350 Kb

str. 725-753

preuzimanja: 761

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 350 Kb

str. 725-753

preuzimanja: 370

citiraj


Sažetak

Svrha ovoga istraživanja bila je istražiti odnose između vrijednosti zadatka, usmjerenosti cilju i samoučinkovitosti u kemiji kod predviđanja uspjeha učenika jedanaestoga razreda za predmet Kemija u Turskoj. Ukupno su u istraživanju sudjelovala 572 učenika jedanaestog razreda koji su imali predmet Kemija. Podaci su prikupljeni koristeći se upitnikom Motivacijske strategije učenja, upitnikom Ostvarenje cilja, Skalom samoučinkovitosti za kemiju, i Testom postignuća iz kemije. Rezultati strukturalnog modeliranja ukazali su na to da je vrijednost zadatka značajan, pozitivan, prediktor cilja ovladavanja uključivanjem, cilja izvedbe uključivanjem i cilja ovladavanja izbjegavanjem. Cilj ovladavanja uključivanjem i cilj izvedbe uključivanjem pozitivni su prediktori za samoučinkovitost iz kemije za kognitivne vještina, a cilj ovladavanja izbjegavanjem negativan je prediktor samoučinkovitosti iz kemije za kognitivne vještine. Na kraju, samoučinkovitost u kemiji za kognitivne vještine značajan je prediktor postignuća iz kemije. U cjelini, rezultati istraživanja proširuju postojeću literaturu vezanu uz međusobni utjecaj vrijednosti zadatka, usmjerenosti cilju, samoučinkovitosti kod predviđanja postignuća iz kemije.

Ključne riječi

postignuće iz kemije; usmjerenost cilju; samoučinkovitost; strukturalno modeliranje; vrijednost zadatka

Hrčak ID:

147043

URI

https://hrcak.srce.hr/147043

Datum izdavanja:

29.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.961 *