Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.1054

Učiteljska i studentska procjena odabranoga didaktičkog materijala prema pedagogiji Marije Montessori

Marija Sablić ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Željko Rački ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Marija Lesandrić ; Primary school Zrinskih in Nuštar


Puni tekst: hrvatski pdf 342 Kb

str. 755-782

preuzimanja: 1.181

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 342 Kb

str. 755-782

preuzimanja: 378

citiraj


Sažetak

U radu su ispitane učiteljske i studentske percepcije materijalnih, kognitivnih i afektivno-motivacijskih karakteristika Montessori didaktičkih materijala za područja matematičkoga, jezičnoga i kozmičkoga odgoja i obrazovanja osnovnoškolske djece. U istraživanju su sudjelovali studenti završne godine Integriranoga preddiplomskoga i diplomskoga sveučilišnoga Učiteljskog studija Učiteljskoga fakulteta u Osijeku (N = 63) i učitelji zaposleni u osnovnim školama u istočnoj Hrvatskoj (N = 47). Rezultati pokazuju da učitelji i studenti nedovoljno poznaju alternativne pedagoške koncepcije. Kada i početnici (studenti) i iskusni učitelji procjenjuju materijale vrlo vrijednima, poželjnima, potrebnima i korisnima, kao što je to slučaj sa svim u ovom istraživanju procijenjenim didaktičkim materijalima izrađenim prema načelima pedagogije Marije Montessori, tada ujedno izjavljuju i veću spremnost za njihovo korištenje i u svojoj nastavi. Rezultati su interpretirani u skladu s potrebom obaviještenosti javnosti o empirijski utemeljenim i odgojno-obrazovno uspješnim alternativnim pedagoškim koncepcijama čije je postavke moguće implementirati u redovitu odgojno-obrazovnu praksu.

Ključne riječi

kozmički odgoj; matematika; pluralizam u odgoju i obrazovanju; poučavanje jezika

Hrčak ID:

147048

URI

https://hrcak.srce.hr/147048

Datum izdavanja:

29.9.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.237 *