Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i3.909
Povezanost percepcije društvene podrške i samoučinkovitosti kod učenika osnovnih škola u Turskoj
Murat Ozsaker
; School of Physical Education and sport, Celal Bayar University
Figen Yardımcı
; Faculty of Nursing, Ege University
Gülçin Özalp Gerçeker
; Faculty of Nursing, Ege University
Gonca Karayağız Muslu
; Fethiye Health School, Mugla Sıtkı Kocman University
Sažetak
Vrlo je važno da adolescenti imaju pozitivan utjecaj na vlastito fizičko i mentalno zdravlje. Uzorak u istraživanju činilo je 760 učenika u šestom, sedmom i osmom razredu iz sedam osnovnih škola. U istraživanju su upotrijebljeni društveno-demografski podaci iz obrasca Skale CASS (Child-Adolscent Social Support Scale) za mjerenje percepcije društvene podrške i Skale za mjerenje samoučinkovitosti za više razrede osnovne škole (Middle School Self-efficacy Scale). Istraživanje je provedeno kako bi se istražila povezanost percepcije društvene podrške i samoučinkovitosti učenika u osnovnoj školi i varijabla koje utječu na percepciju društvene podrške i samoučinkovitost. Pozitivan odnos uočen je između Skale CASS i prosječnih bodova podskala, kao i Skale za mjerenje samoučinkovitosti u višim razredima i podskala za učenike (p<0.001). Zaključeno je da je percepcija društvene podrške kod adolescenata utjecala na njihove vještine samoučinkovitosti. Preporuča se da stručnjaci koji se bave zdravljem adolescenata vode svoje adolescente koristeći se društvenom podrškom i zdravom samoučinkovitošću kako bi stekli vještine zaštite zdravlja, promidžbe zdravoga života i odgovornosti za vlastito zdravlje.
Ključne riječi
adolescenti; društvena podrška; osnovne škole; promidžba zdravog življenja; samoučinkovitost; sudionik u sportu
Hrčak ID:
147046
URI
Datum izdavanja:
29.9.2015.
Posjeta: 1.989 *