Izvorni znanstveni članak
Učinkovitost učeničkih i demonstracijskih pokusa u početnom fizičko-kemijskom obrazovanju učenika razredne nastave
Stanko Cvjeticanin
; Faculty of education, University of Novi Sad
Dusanka Obadovic
; Faculty of education, University of Novi Sad
Ivana Rancic
; Faculty of science, University of Novi Sad
Sažetak
Sadržaji o materijalima zauzimaju važno mjesto u realizaciji ciljeva i zadataka početnog fizičko-kemijskog obrazovanja u razrednoj nastavi. Učenici 4. razreda (11 godina) usvajaju osnovne pojmove o različitim fizičkim i kemijskim karakteristikama materijala. Cilj rada je utvrđivanje učinkovitosti primjene demonstracijskih i učeničkih pokusa prilikom predavanja sadržaja fizike i kemije, u odnosu na kvalitetu znanja učenika o materijalima. Istraživanje je provedeno na uzorku od 136 učenika 4. razreda osnovnih škola iz Srbije. Korištena je eksperimentalna, komparativna i deskriptivno-analitička metoda. Instrument istraživanja je test (inicijalni, finalni test i retest) koji je sadržavao po dva zadatka putem kojih su se provjeravale sve kognitivne razine (Bloom-Anderson-Kratwohl taksonomija). Učenici koji su samostalno izvodili pokuse ostvarili su veća znanja o materijalima u odnosu na učenike kojima su pokuse demonstrirali učitelji. Postigli su bolje rezultate na razini analize, evaluacije i kreacije.
Ključne riječi
demonstracijski pokusi; početno fizičko-kemijsko obrazovanje; učenički pokusi; znanja učenika o osobinama materijala
Hrčak ID:
148306
URI
Datum izdavanja:
28.8.2015.
Posjeta: 2.456 *