Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1073
Primjeri iz vizualnog okruženja kao poticaj kreativnih sposobnosti kod djece s blažim intelektualnim teškoćama
Sanja Gagić
; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Mirjana Japundža-Milisavljević
; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Aleksandra Đurić-Zdravković
; Faculty of Special Education and Rehabilitation, University of Belgrade
Sažetak
S upoznavanjem prirode dječjeg kreativnog izražavanja sve se manje govori o podučavanju kreativnosti, a sve više o načinima poticanja i uvjetima koje treba osigurati da bi se ono izrazilo. Cilj je rada utvrditi razlike u kreativnim sposobnostima djece s blažim intelektualnim teškoćama (BIT) prije i nakon vizualnog poticanja pri izradi likovnog crteža.
Na uzorku od 69 ispitanika kreativnost je procijenjena Testom za kreativno mišljenje kojim se mjeri crtanje i crtež na temu „Neobičan cvijet”, koji je oblikovan posebno za potrebe ovog istraživanja. Nakon detaljnog objašnjenja djeca su crtala likovni rad na zadanu temu bez prethodnog poticanja. Poslije određenog vremena djeca su poticana različitim primjerima iz vizualnog okruženja, nakon čega im je rečeno da nacrtaju što kreativniji crtež.
Usporedbom dobivenih rezultata prije i poslije poticanja, ukazuje se na značaj vizualnog poticanja za izražavanje kreativnosti djece na svim aspektima Urban-Jelenova testa (dopunjavanje, humor, manipulacija materijalom i nestereotipna upotreba elemenata).
Na osnovi dobivenih rezultata istraživanja ističemo važnost oblikovanja senzibiliteta prema osobinama predmeta i obilježjima okoline koji se mogu opažati osjetilom vida, što bi predstavljalo dobru pretpostavku za poticanje kreativnog izražavanja u vizualnom području.
Ključne riječi
djeca s blažim intelektualnim teškoćama; kreativnost; likovna kultura; crtež
Hrčak ID:
148308
URI
Datum izdavanja:
28.8.2015.
Posjeta: 3.314 *