Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1298

Akustika u školskim dvoranama i njezine implikacije na nastavu tjelesnoga odgoja

Gregor Jurak ; University of Ljubljana, Faculty of Sport
Marjeta Kovač ; University of Ljubljana, Faculty of Sport
Gregor Starc ; University of Ljubljana, Faculty of Sport
Bojan Leskošek ; University of Ljubljana, Faculty of Sport


Puni tekst: hrvatski pdf 389 Kb

str. 65-95

preuzimanja: 224

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 389 Kb

str. 65-95

preuzimanja: 459

citiraj


Sažetak

Zbog zahtjevnih akustičkih uvjeta u kojima se odvija nastava tjelesnoga odgoja, problemima po zdravlje i uspjeh učenika koje takvi uvjeti uzrokuju, cilj je ovoga rada bio istražiti akustičke uvjete u školskim dvoranama u kojima se u Sloveniji odvija nastava tjelesnoga odgoja. Odabrano je trideset i pet školskih dvorana koje su odražavale četiri tipa sportskih dvorana izgrađenih u različito vrijeme. Mjereno je vrijeme odjeka te je s pomoću Indeksa prijenosa govora izračunata vrijednost razumljivosti govora. Razumljivost govora loša je ili jedva zadovoljavajuća u osamdeset i šest posto sportskih dvorana. Pronađene su statistički značajne razlike u akustici prostora koji pripadaju različitim tipovima dvorana. Najbolje akustičke uvjete imaju višenamjenske sportske dvorane koje pružaju mogućnost simultanoga rada s trima skupinama učenika. Najlošije uvjete imaju starije sportske dvorane u kojima se u jednom vremenskom razdoblju može održavati nastava samo s jednom skupinom učenika. Potrebno je unaprijediti akustiku školskih sportskih dvorana, a napor koji trpi glas nastavnika umanjiti s pomoću primjerene organizacije nastave i opreme koju nude informacijsko-komunikacijske tehnologije.

Ključne riječi

buka; dvorana; nastavnici tjelesnog odgoja; okolina u kojoj se odvija nastava; razumljivost govora

Hrčak ID:

148312

URI

https://hrcak.srce.hr/148312

Datum izdavanja:

28.8.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.441 *