Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v17i0.1145
Učenikova samostalnost kroz prizmu stilova učenja u Europskome jezičnom portfoliju
Nataša Košuta
; Department of German Language and Literature, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Sanja Vičević Ivanović
; Belvedere Primary School in Rijeka
Sažetak
Cilj je ovoga rada ispitati način primanja i posredovanja informacija na nastavi njemačkoga jezika s obzirom na tipove učenika navedene u Europskome jezičnom portfoliju (EJP) za učenike i učenice od 11 do 15 godina u Republici Hrvatskoj – vizualni, auditivni i tip učenika koji najbolje uči izravnom uporabom jezika. Zastupljenost navedenih tipova učenika ispitana je 2012. godine provedbom upitnika iz spomenutoga EJP-a na uzorku od 147 učenika. Posredovanje informacija na način primjeren pojedinome tipu učenika ispitano je 2012. godine anketiranjem 22 nastavnika te školske godine 2010./2011. analizom udžbenika i radnih bilježnica za njemački kao drugi strani jezik. Istraživanje je pokazalo da učenici prednost daju primanju informacija vizualnim putem, a da nastavnici procjenjuju kako podjednako posreduju informacije primjerene istraživanim tipovima učenika. S druge strane, u posredovanju se informacija putem udžbenika i radnih bilježnica prednost daje vizualnome tipu učenika.
Dobiveni rezultati ukazuju na važnost osvještavanja stilova učenja u razvijanju učenikove samostalnosti pri čemu važnu ulogu može imati EJP.
Ključne riječi
njemački jezik u osnovnoj školi; samovrednovanje; tip učenika; učenikova samostalnost
Hrčak ID:
148311
URI
Datum izdavanja:
28.8.2015.
Posjeta: 3.299 *