Izvorni znanstveni članak
Početci institucijskog predškolskog odgoja u Hrvatskoj i njegova temeljna obilježja
Branimir Mendeš
orcid.org/0000-0001-9066-6348
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Sažetak
Modernizacijske promjene koje su zahvatile hrvatsko društvo u drugoj polovini 19. stoljeća utjecale su na zapošljavanje velikog broja žena izvan kućanstva. Ta je činjenica uvjetovala otvaranje dječjih zabavišta kao specifičnih ustanova za predškolsku djecu. Prva takva ustanova na našim je prostorima osnovana 1869. godine u Zagrebu. Uslijedilo je njihovo otvaranje i u drugim hrvatskim krajevima. Otvaranje prvih ustanova za predškolsku djecu privuklo je
pozornost domaćih pedagogija koji su o toj tematici počeli objavljivati radove. Početak rada prvih zabavišta doveo je i do otvaranja jednogodišnjeg tečaja za obrazovanje zabavišnih učiteljica u šk. god. 1880/81. Sve navedeno ukazuje na činjenicu da je nacionalna predškolska praksa išla ukorak s europskim iskustvima u koncipiranju institucijskog predškolskog odgoja.
Ključne riječi
Hrvatska; 19. stoljeće; dječja zabavišta; hrvatska pedagoška misao; odgojna praksa; zabavišna učiteljica; profesionalni razvoj
Hrčak ID:
148986
URI
Datum izdavanja:
2.12.2015.
Posjeta: 7.121 *