Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

VRJEDNOVANJE / OCJENJIVANJE PODUZETNIČKE KOMPETENCIJE KORIŠTENJEM TAKSONOMIJA

Zdravko Tkalec ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska
Mario Šimunković orcid id orcid.org/0000-0001-9688-0169 ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska
Ivana Rukavina orcid id orcid.org/0000-0002-5505-7819 ; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje „Nikola Šubić Zrinski“, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 856 Kb

str. 173-186

preuzimanja: 1.173

citiraj


Sažetak

Vitalan dio obrazovnog procesa je i objektivno vrjednovanje usvojene razine studentskih znanja. Posebno je to značajno u evaluaciji poduzetničke kompetencije. Poduzetnička kompetencija je sustav znanja, vještina i stavova te samim time dodatno izazovnija u procjeni usvojenosti pojedinačnih dijelova kompetencije. Vrjednovanje je u uskoj korelaciji s postavljenim obrazovnim ishodima, nastavnim sadržajima i metodama učenja. Mogli bismo reći da navedeni dijelovi čine obrazovnu cjelinu odnosno nukleus obrazovnog procesa. Zajednički „nazivnik“ formiranja i definiranja obrazovnih ishoda i sustava vrjednovanja/evaluacije/ocjenjivanja čine taksonomije; Bloomova, Krathwohlova, Simpsonova. U postupku vrjednovanja/ocjenjivanja, prosuđuje se vrijednost studentskih odgovora iz kojih proizlaze brojčane ocjene i tako se posredno mjeri njihovo znanje. No, kako ćemo znati što student zna? Koliko zna? Je li kompetentan za nastup na tržištu rada? U kojoj mjeri je kvalificiran za odgovarajući posao? Sve su to pitanja za koja su nužni nedvosmisleni i objektivni odgovori. Značajno je utvrditi jesu li studenti stekli poduzetničku kompetenciju i u kojoj mjeri. Svrha rada je prikaz načina vrjednovanja stečene razine poduzetničke kompetencije u korelaciji s obrazovnim ishodima. Vrjednovanje je tema koja je najmanje istražena u obrazovnom procesu. Radom se želi: (a) smanjiti razina subjektivnosti ocjenjivača; (b) prikazati iskustvo evaluacije kognitivnog, psihomotoričkog i afektivnog aspekta znanja; (c) potaknuti obrazovnu politiku na snažnije usmjerenje razvoju ocjenjivačkog instrumentarija posebno u vrjednovanje kompetencija; (d) uspostaviti snažniju povezanost ishoda učenja s vrjednovanjem na bazi taksonomija; (e) potaknuti uvođenje aktivnih metoda učenja/projektni rad u nastavu kao preduvjet zanimljivosti predmeta i razine stečenih znanja.

Ključne riječi

metode učenja i poučavanja; poduzetnička kompetencija; obrazovni ishodi; taksonomije; vrjednovanje studentskih dostignuća

Hrčak ID:

149541

URI

https://hrcak.srce.hr/149541

Datum izdavanja:

15.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.430 *