Poslovna izvrsnost, Vol. 9 No. 2, 2015.
Prethodno priopćenje
EMPIRIJSKO ISTRAŽIVANJE INTEGRATIVNOG ORGANIZACIJSKOG MODELA KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI (IOMKI): MALA I SREDNJA PODUZEĆA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Anita Peša
orcid.org/0000-0003-3767-0676
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Anja Glavočević
Petar Čovo
; Odjel za ekonomiju, Sveučilište u Zadru
Sažetak
U svrhu da se ispita utjecaj svih čimbenika kreativnosti i inovativnosti na konačan rezultat malog i srednjeg poduzeća u Republici Htvatskoj (RH) razvijen je Integrativni organizacijski model kreativnosti i inovativnosti (IOMKI). Pretpostavka modela je postojanje interne i eksterne podrške koje su prijeko potrebne za razvoj inovativnosti poduzeća. Dok eksterna podrška obuhvaća poticajno okruženje društvene zajednice poput postojanja nacionalne strategije koja potiče inovativnost, poticajnih programa Europske unije, kao i mogućnost iskoristivosti fondova Europske unije, interna podrška odnosi se na čimbenike koji ovise o samom poduzeću, a obuhvaća inovativnu organizacijsku kulturu i klimu, strategije za razvoj ljudskih potencijala, individualnu i timsku kreativnost, te rukovodstvo spremno
na promjene koje sve te elemente povezuje u jednu smislenu cjelinu. U radu se ispituje primjenjivost samog modela, te se predstavljaju rezultati istraživanja na uzorku malih i srednjih poduzeća u RH. Inovativna mala i srednja poduzeća od izrazite su važnosti za gospodarski razvitak kao i za jačanje konkurentnosti u RH. Njihova inovativnost ovisi o stupnju kreativnosti unutar poduzeća, a sam stupanj kreativnosti nadalje ovisi o mnoštvu drugih čimbenika
koji se u RH još nisu u potpunosti ostvarili.
Ključne riječi
organizacijski model kreativnosti i inovativnosti; kreativnost; inovativnost; mala i srednja poduzeća
Hrčak ID:
150939
URI
Datum izdavanja:
20.12.2015.
Posjeta: 2.768 *