Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1434

Determinante matematičkog samopoimanja: Analiza rodnih univerzalnosti i specifičnosti

Jelena Matić ; Centre for Educational Research and Development, Institute for Social Research in Zagreb
Iris Marušić ; Centre for Educational Research and Development, Institute for Social Research in Zagreb
Branislava Baranović ; Centre for Educational Research and Development, Institute for Social Research in Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 324 Kb

str. 1103-1129

preuzimanja: 401

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 324 Kb

str. 1103-1129

preuzimanja: 511

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je razmotriti ulogu koju u objašnjenju matematičkog samopoimanja, osim uspjeha u matematici, imaju osobine ličnosti, matematička anksioznost, stereotipi o matematici kao muškom području i percepcija uloge i ponašanja nastavnika matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 511 učenika 8. razreda iz 36 osnovnih škola u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Analiza doprinosa spomenutih prediktora napravljena je na rodno odijeljenim uzorcima. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeni su pojedinačni doprinosi varijabli i ukupni doprinos prediktora objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenika (R = 0.63) i učenica (R = 0.72). Uspjeh u matematici najsnažnija je odrednica matematičkog samopoimanja obiju rodnih skupina. Ličnost, točnije, savjesnost rodno je specifična determinanta koja doprinosi objašnjenju varijance matematičkog samopoimanja učenica, ali ne i učenika. Obrnuto vrijedi za stereotipe o matematici koji su se pokazali rodno specifičnom determinantom samopoimanja učenika. Strah od matematike, percepcija uloge i ponašanja nastavnika rodno su univerzalne odrednice. Rezultati mogu doprinijeti utemeljenom planiranju i primjeni univerzalnih i specifičnih intervencija za poboljšanje matematičkog samopoimanja učenica i učenika.

Ključne riječi

ličnost; matematička slika o sebi; rodne razlike; strah od matematike

Hrčak ID:

151229

URI

https://hrcak.srce.hr/151229

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.207 *