Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413
Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja
Zlatan Magajna
; Faculty of Education, University of Ljubljana
Milena Valenčič Zuljan
; Faculty of Education, University of Ljubljana
Amalija Žakelj
; National Education Institute of the Republic of Slovenia
Sažetak
Predstavljamo istraživanje u kojem razmatramo razlikuju li se značajno učenici koji su imali nastavu matematike u devetom razredu osnovne škole u heterogenim grupama po svojim postignućima, određenim vanjskim i internim vrednovanjem znanja, od učenika u homogenim grupama. Pri vanjskom vrednovanju nisu zabilježene statistički značajne razlike u slučaju prosječnih postignuća. No, interno je vrednovanje znanja učenika u homogenim grupama u prosjeku ukazalo na statistički značajno veća postignuća u usporedbi s učenicima u heterogenim grupama. Analiza kovarijance provedena po razinama za učenike u homogenim i heterogenim grupama pokazala je da su učenici koji su, poslije inicijalnog vrednovanja u svojim školama, našli mjesto u donjoj ili srednjoj trećini, relativno bolje napredovali u heterogenim grupama pri finalnom vanjskom vrednovanju. Učenici koji su se, prema uspjehu iz matematike, našli u gornjoj trećini u svojim školama, nisu pokazali nikakve razlike u tome smislu. Interno je vrednovanje znanja pokazalo da su učenici koji su se u svojim školama, poslije inicijalnog vanjskog vrednovanja, našli u srednjoj ili gornjoj trećini pri finalnom vrednovanju, relativno bolje napredovali u homogenim grupama. Učenici koji su pripadali donjoj trećini poslije inicijalnog vanjskog vrednovanja u svojim školama, nisu pokazali nikakve razlike u tome pogledu.
Ključne riječi
podjela učenika u grupe; individualizacija i diferencijacija; unutarnje vrednovanje znanja; vanjsko vrednovanje znanja; matematika
Hrčak ID:
151227
URI
Datum izdavanja:
28.12.2015.
Posjeta: 2.236 *