Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1413

Utjecaj diferencijacijskog modela u nastavi matematike na postignuća učenika s obzirom na vanjsko i unutarnje vrednovanje znanja

Zlatan Magajna ; Faculty of Education, University of Ljubljana
Milena Valenčič Zuljan ; Faculty of Education, University of Ljubljana
Amalija Žakelj ; National Education Institute of the Republic of Slovenia


Puni tekst: engleski pdf 337 Kb

str. 1159-1187

preuzimanja: 406

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 337 Kb

str. 1159-1187

preuzimanja: 474

citiraj


Sažetak

Predstavljamo istraživanje u kojem razmatramo razlikuju li se značajno učenici koji su imali nastavu matematike u devetom razredu osnovne škole u heterogenim grupama po svojim postignućima, određenim vanjskim i internim vrednovanjem znanja, od učenika u homogenim grupama. Pri vanjskom vrednovanju nisu zabilježene statistički značajne razlike u slučaju prosječnih postignuća. No, interno je vrednovanje znanja učenika u homogenim grupama u prosjeku ukazalo na statistički značajno veća postignuća u usporedbi s učenicima u heterogenim grupama. Analiza kovarijance provedena po razinama za učenike u homogenim i heterogenim grupama pokazala je da su učenici koji su, poslije inicijalnog vrednovanja u svojim školama, našli mjesto u donjoj ili srednjoj trećini, relativno bolje napredovali u heterogenim grupama pri finalnom vanjskom vrednovanju. Učenici koji su se, prema uspjehu iz matematike, našli u gornjoj trećini u svojim školama, nisu pokazali nikakve razlike u tome smislu. Interno je vrednovanje znanja pokazalo da su učenici koji su se u svojim školama, poslije inicijalnog vanjskog vrednovanja, našli u srednjoj ili gornjoj trećini pri finalnom vrednovanju, relativno bolje napredovali u homogenim grupama. Učenici koji su pripadali donjoj trećini poslije inicijalnog vanjskog vrednovanja u svojim školama, nisu pokazali nikakve razlike u tome pogledu.

Ključne riječi

podjela učenika u grupe; individualizacija i diferencijacija; unutarnje vrednovanje znanja; vanjsko vrednovanje znanja; matematika

Hrčak ID:

151227

URI

https://hrcak.srce.hr/151227

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.236 *