Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v17i4.1433

Primjena imerzivne metode na likovno izražavanje učenika u nastavi likovne kulture

Sonja Vuk ; The Academy of Fine Arts, University of Zagreb
Tonka Tacol ; Pedagogical Faculty, University of Ljubljana
Janez Vogrinc ; Pedagogical Faculty, University of Ljubljana


Puni tekst: hrvatski pdf 643 Kb

str. 1189-1218

preuzimanja: 488

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 643 Kb

str. 1189-1218

preuzimanja: 505

citiraj


Sažetak

Ovdje je predstavljena imerzivna metoda u nastavi likovne kulture. Opća shema te metode likovno-pedagoškog procesa primjenjiva je na svim obrazovnim razinama i sustavima.
Imerzivna metoda temelji se na učenikovu razumijevanju nastajanja umjetničkih djela i usvajanju načina prizvodnje ideja i njihova izražavanja u vizualnom uratku. Prebacuje naglasak s usvajanja i ilustriranja likovnih pojmova u tradicionalnoj nastavi na povezivanje jezika svakodnevne vizualne novomedijske okoline učenika, bliskog strategijama jednog dijela suvremene umjetnosti, s usvajanjem jasno definiranih etapa kreativnog procesa i likovnih pojmova. Metoda se služi transferom u nastavi, terapeutskim aspektom umjetnosti i tzv. flowstate ili estetskim Iskustvom. U skladu sa značenjem riječi 'imerzivno' (engl. immersion: ulazak u virtualni svijet, uranjanje, zadubljivanje, potapanje), metoda uči razumijevanju umjetničkog djela, ideje, konteksta i odnosa kao cjeline u kojoj pojedinac živi.
Usvojeno se kritički primjenjuje na vlastitu okolinu analizom, estetskim intervencijama i
ekološki i društveno osviještenim sudjelovanjem u životu zajednice. Takav pristup nastavi potiče intrinzičnu motivaciju kod učenika i ima snažan odgojni aspekt, što ukazuje na uspješnost te metode.

Ključne riječi

estesko iskustvo; kreativni proces; likovni zadatci; strategije suvremene novomedijske umjetnosti

Hrčak ID:

151228

URI

https://hrcak.srce.hr/151228

Datum izdavanja:

28.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.848 *