Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vizija budućih glazbenih pedagoga i njihove osobne kompetencije

Albinca Pesek ; Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru, Maribor, Slovenija
Tomaž Bratina ; Pedagoška fakulteta, Univerza v Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 293 Kb

str. 589-602

preuzimanja: 678

citiraj


Sažetak

Budući glazbeni pedagozi koji se osposobljavaju za rad u razredu na raznim odgojno obrazovnim ustanovama – osnovnoj, srednjoj i glazbenoj školi, upisuju se na studij Glazbene pedagogije vjerojatno pod pretpostavkom da se tim pozivom žele baviti. Međutim, među studentima je skoro trećina pojedinaca koji bi radije studirali na umjetničkim akademijama, ali su se za studij Glazbene pedagogije odlučili jer nisu ispunjavali uvjete za upis na navedene ustanove. Istraživanjem smo ustanovili da bi većina tih studenata najradije poučavala u glazbenim školama, iako među njima i onim studentima kojima je studij glazbene pedagogije bio prvi izbor, nema bitnih razlika u drugim aspektima istraživanja poput ocjena kvalitete studija i studijskih očekivanja, želja za studiranjem i drugog glazbenog smjera i samoanalize crta ličnosti. Pozitivne tvrdnje kod prije spomenutih aspekata istraživanja su u obje skupine studenata bile uglavnom označene kao u potpunosti se slažem i slažem se. Možemo zaključiti da se za pedagoško zvanje pripremaju studenti koji visoko vrednuju svoje osobne kompetencije za obavljanje pedagoške struke te da Odjel za glazbenu pedagogiju na Pedagoškom fakultetu u Mariboru vide kao uspješnu i kvalitetnu obrazovnu ustanovu koja ispunjava njihova očekivanja. Ipak, problem predstavlja vizija rada u osnovnim i srednjim školama, budući da su studenti sve svjesniji stresnih okolnosti kod učitelja, učenika i roditelja te nedostatne spremnosti za rad u nepredvidivim situacijama.

Ključne riječi

glazbene škole; glazbena pedagogija; kvaliteta studija; osnovne i srednje škole; pedagoško zvanje

Hrčak ID:

153130

URI

https://hrcak.srce.hr/153130

Datum izdavanja:

29.12.2015.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.389 *