Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1325
Utjecaj sadržaja na razvijanje kritičkog mišljenja učenika u početnoj nastavi matematike
Sanja Maričić
; Teacher Training Faculty in Užice, University of Kragujevac
Krstivoje Špijunović
; Teacher Training Faculty in Užice, University of Kragujevac
Bojan Lazić
; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad
Sažetak
U radu se ukazuje na važnost razvijanja kritičkog mišljenja učenika u početnoj nastavi matematike i ističu neki od problema koji prate njegovo ostvarivanje. U tom kontekstu autori skreću pozornost na određenje pojma kritičko mišljenje i ulogu sadržaja (zadataka) u njegovu razvijanju. Polazeći od specifičnosti početne nastave matematike i dobi učenika, kritičko mišljenje operacionaliziraju kroz konkretne sposobnosti (formuliranje problema, reformuliranje problema, evaluacija, osjetljivost za probleme) koje dolaze do izražaja u radu s matematičkim sadržajima. Na uzorku od 246 učenika (dobi od 9,5 do 10,4 godina) organizirali su eksperimentalno istraživanje (eksperiment s paralelnim skupinama) s ciljem da ispitaju može li se izborom odgovarajućih sadržaja (zadataka) razvijati kritičko mišljenje učenika u početnoj nastavi matematike. Rezultati istraživanja pokazuju da se adekvatnim izborom sadržaja kritičko mišljenje učenika, promatrano u cjelini, može razvijati i da se pri tome može značajno utjecati na razvijanje svake od njegovih sposobnosti (formuliranje problema, reformuliranje problema, evaluacija, osjetljivost za probleme).
Ključne riječi
evaluacija; formuliranje problema; matematika; reformulacija problema; zadatak
Hrčak ID:
155469
URI
Datum izdavanja:
30.3.2016.
Posjeta: 3.461 *