Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1325

Utjecaj sadržaja na razvijanje kritičkog mišljenja učenika u početnoj nastavi matematike

Sanja Maričić ; Teacher Training Faculty in Užice, University of Kragujevac
Krstivoje Špijunović ; Teacher Training Faculty in Užice, University of Kragujevac
Bojan Lazić ; Faculty of Education in Sombor, University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 347 Kb

str. 11-40

preuzimanja: 545

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 347 Kb

str. 11-40

preuzimanja: 868

citiraj


Sažetak

U radu se ukazuje na važnost razvijanja kritičkog mišljenja učenika u početnoj nastavi matematike i ističu neki od problema koji prate njegovo ostvarivanje. U tom kontekstu autori skreću pozornost na određenje pojma kritičko mišljenje i ulogu sadržaja (zadataka) u njegovu razvijanju. Polazeći od specifičnosti početne nastave matematike i dobi učenika, kritičko mišljenje operacionaliziraju kroz konkretne sposobnosti (formuliranje problema, reformuliranje problema, evaluacija, osjetljivost za probleme) koje dolaze do izražaja u radu s matematičkim sadržajima. Na uzorku od 246 učenika (dobi od 9,5 do 10,4 godina) organizirali su eksperimentalno istraživanje (eksperiment s paralelnim skupinama) s ciljem da ispitaju može li se izborom odgovarajućih sadržaja (zadataka) razvijati kritičko mišljenje učenika u početnoj nastavi matematike. Rezultati istraživanja pokazuju da se adekvatnim izborom sadržaja kritičko mišljenje učenika, promatrano u cjelini, može razvijati i da se pri tome može značajno utjecati na razvijanje svake od njegovih sposobnosti (formuliranje problema, reformuliranje problema, evaluacija, osjetljivost za probleme).

Ključne riječi

evaluacija; formuliranje problema; matematika; reformulacija problema; zadatak

Hrčak ID:

155469

URI

https://hrcak.srce.hr/155469

Datum izdavanja:

30.3.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.461 *