Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1336
Stavovi studentica i studenata prema formalnom obrazovanju, neformalnom i informalnom učenju
Marlena Plavšić
; Department of Humanities, Juraj Dobrila University of Pula
Marina Diković
; Department of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula
Sažetak
Svrha istraživanja bila je pridonijeti modelu formalnoga obrazovanja, neformalnoga i informalnoga učenja (Coombs i Ahmed, 1974; European Commission, 2001) ispitivanjem stavova studenata i studentica prema tim trima vrstama obrazovanja i učenja. Skalu stavova prema formalnom obrazovanju, neformalnom i informalnom učenju ispunjavala su 553 studentice i studenta odgojno obrazovnih znanosti, humanističkih znanosti i ekonomije. Prikupljeni su i podaci o njihovoj godini studija, znanju o te tri vrste obrazovanja i učenja, mjesečnim prihodima u obitelji i formalnom obrazovanju roditelja. Obrada je uključivala faktorsku analizu, ANOVA-u, t-test, Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney test i hi-kvadrat. Povoljniji stavovi pronađeni su među studenticama i studentima odgojno-obrazovnih i humanističkih znanosti i među onima s više znanja o tim vrstama obrazovanja i učenja. Neki su stavovi povoljniji na završnim godinama studija, a neki su stabilni tijekom studija. Studentice i studenti iz obitelji s višim primanjima imaju povoljniju kognitivnu i afektivnu komponentu stava prema formalnom obrazovanju u usporedbi s onima koji imaju najniža primanja. Nisu pronađene razlike u stavovima studenata i studentica s obzirom na formalno obrazovanje njihovih roditelja. Dane su implikacije vezane uz cjeloživotno učenje.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; godina studija; mjesečna primanja; vrsta studija; znanje
Hrčak ID:
155470
URI
Datum izdavanja:
30.3.2016.
Posjeta: 3.200 *