Stručni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v18i1.1314
Prebacivanje kodova između J1 i J2 u poučavanju engleskoga kao stranoga jezika
Orhan Iyitoglu
; Orhan Iyitoglu Department of Foreign Languages, Gebze Technical University
Sažetak
Pitanja povezana s upotrebom stranoga i materinskoga jezika (prebacivanje kodova) u nastavi stranoga jezika i njihova uloga u poučavanju jezika često se javljaju kao područja istraživanja. Glavni je cilj ovoga istraživanja s pomoću kvalitativnih rezultata utvrditi glavne čimbenike koji utječu na upotrebu prebacivanja kodova kod nastavnika i učenika u različitim fazama interakcije nastavnik – učenik i interakcije učenik – učenik u nastavi engleskoga kao stranoga jezika. Troje nastavnika engleskoga jezika i njihov 21 učenik 8. i 62 učenika 9. razreda sudjelovali su u istraživanju. Podatci su prikupljeni na temelju audiozapisa i bilježaka tijekom promatranja nastave engleskoga kao stranoga jezika u osnovnoj i srednjoj školi. Prikupljeni su podatci obrađeni kvalitativno kako bi se dobile funkcije prebacivanja kodova kod nastavnika i učenika. Dobiveni su rezultati trovrsni: a) kod nastavnika i kod učenika primijećeno je da se više koriste prebacivanjem kodova između J2 i J1 u fazi prezentacije glavne teme nastavnoga sata; b) utvrđeno je da se nastavnici koriste prebacivanjem kodova zbog sljedećih 7 funkcija: pojašnjavanje gramatičkih struktura i riječi, održavanje discipline, motiviranje učenika, ponavljanje radi pojašnjavanja, uspostava učinkovite komunikacije, davanje uputa, želja za upotrebom J1. Učenici se koriste prebacivanjem kodova zbog sljedeće tri funkcije: održavanje komunikacije, izražavanje vlastitoga stava i pojašnjavanje gramatičkih struktura i riječi; c) nisu utvrđene korelacije između čestotnosti upotrebe prebacivanja kodova kod nastavnika i učenika, no korelacija postoji u vezi s fazom nastavnoga sata.
Ključne riječi
funkcionalna upotreba jezika; nastavna interakcija; poučavanje engleskoga kao stranoga jezika
Hrčak ID:
155467
URI
Datum izdavanja:
30.3.2016.
Posjeta: 2.790 *