Stručni rad
https://doi.org/10.15255/KUI.2016.003
Kemija u nastavi:
Polarimetar kao nastavno pomagalo
Tomislav Portada
orcid.org/0000-0002-7139-0881
; Institut Ruđer Bošković, Bijenička cesta 54, 10 002 Zagreb
Tin Klačić
orcid.org/0000-0003-2506-8688
; Prirodoslovno-matematički fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Horvatovac 102a, 10 000 Zagreb
Sažetak
U hrvatskim školama postoji problem nedovoljne zastupljenosti pokusâ u nastavi kemije. Uzevši u obzir činjenicu da su pojedine srednje škole opremljene polarimetrom, načinjen je pregled nastavnih aktivnosti koje se mogu ostvariti s polarimetrom. Te su aktivnosti prikazane počevši od najjednostavnijih, koje su prikladne za sve učenike u okviru redovne nastave, preko nešto složenijih, koje se mogu izvoditi u okviru školske kemijske grupe, pa sve do najzahtjevnijih, primjerenih za rad s učenicima koji se pripremaju za natjecanja iz kemije u kategoriji samostalnih učeničkih radova.
Ključne riječi
polarimetar; polarimetrija; optička aktivnost; kemijska kinetika; nastava kemije
Hrčak ID:
157751
URI
Datum izdavanja:
23.5.2016.
Posjeta: 2.064 *