Izvorni znanstveni članak
TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike
Ivana Žužul
; Odsjek za povijest hrvatske književnosti Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU
Sažetak
Tekst se bavi kulturološkim učincima medijskih reprezentacija književne publike i međuoodnosa književnog teksta i publike. Poznato je u suvremenoj kulturnoj teoriji da se o književnoj publici ne može misliti tek kao o adresiranoj skupini konstruiranoj medijskim industrijama. Već nas Gramscijev model hegemonijske moći u medijima uči da moć nije isključivo nametnuta „odozgo”, nego podrazumijeva i dobrovoljno pristajanje „odozdo”. U konačnici svrha je rada upozoriti na šire posljedice pristajanja na jednostrano čitanje književne publike ili čitanje koje se obično nameće u masovnim medijima.
Ključne riječi
književna publika; čitatelj; čitanje; reprezentacija; mediji
Hrčak ID:
158220
URI
Datum izdavanja:
9.5.2016.
Posjeta: 1.902 *