Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

TKO JE PUBLIKA PUBLICI? Medijske reprezentacije književne publike

Ivana Žužul ; Odsjek za povijest hrvatske književnosti Zavoda za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU


Puni tekst: hrvatski pdf 191 Kb

str. 366-380

preuzimanja: 324

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 191 Kb

str. 366-380

preuzimanja: 573

citiraj


Sažetak

Tekst se bavi kulturološkim učincima medijskih reprezentacija književne publike i međuoodnosa književnog teksta i publike. Poznato je u suvremenoj kulturnoj teoriji da se o književnoj publici ne može misliti tek kao o adresiranoj skupini konstruiranoj medijskim industrijama. Već nas Gramscijev model hegemonijske moći u medijima uči da moć nije isključivo nametnuta „odozgo”, nego podrazumijeva i dobrovoljno pristajanje „odozdo”. U konačnici svrha je rada upozoriti na šire posljedice pristajanja na jednostrano čitanje književne publike ili čitanje koje se obično nameće u masovnim medijima.

Ključne riječi

književna publika; čitatelj; čitanje; reprezentacija; mediji

Hrčak ID:

158220

URI

https://hrcak.srce.hr/158220

Datum izdavanja:

9.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.866 *